خبرگزاری کار ایران

ارکانی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

تصویب تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه در روز غیبت منظور/ محورهای تفحص از عملکرد برنامه و بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۲۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جلسه هفته جاری این کمیسیون دو طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه مطرح و بعد از ادغام تقاضا تحقیق و تفحص تصویب شد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص آخرین جلسه این کمیسیون و تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده، گفت: یکی از دستورکارهای کمیسیون برنامه و بودجه در هفته جاری بحث تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه بود، در واقع دو درخواست تحقیق و تفحص از این سازمان در دستوکار کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: یک تقاضای تحقیق و تفحص توسط بنده طراحی شده بود و یک تقاضای دیگر هم از سوی آقای محسنی بندپی نماینده چالوس و نوشهر که هر دو به صحن کمسیون آمد و این دو طرح با یکدیگر ادغام شد و در نهایت تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسید. البته آقای منظور هم که دعوت بود به این جلسه نیامد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص تفاوت دو طرحی که به کمیسیون آمده بود، عنوان کرد: طرحی که بنده طراح آن بودم تحقیق و تفحص از سازمان برنامه بودجه بود و طرح آقای محسنی بندپی بیشتر معطوف به عملکرد سازمان برنامه و بودجه استان مازندران بود که قرار شد موضوعات ایشان هم در این طرح ادغام شده و رسیدگی شود. بر این اساس طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون مصوب شد، ان‌شاءالله به صحن مجلس خواهد آمد و در صورت تصویب کار را هرچه زودتر آغاز خواهیم کرد.

ارکانی در پاسخ به سوالی درخصوص دوره زمانی که تحقیق و تفحص شامل آن می‌شود و همچنین جزئیات و محورهای آن، گفت: دوره زمانی تحقیق و تفحص از سال ۹۳ آغاز می‌شود اما قاعدتاً اولویت وضعیت فعلی سازمان و موضوعات است. در بحث محورهای تحقیق و تفحص هم مواردی از جمله نحوه تدوین لایحه برنامه، نحوه تدوین لوایح بودجه سالانه، نحوه تصویب اعتبارات اعم از جاری، هزینه‌ای و عمرانی، نحوه تخصیص و توزیع اعتبارات و همچنین موضوعات مرتبط با نحوه توزیع اسناد خزانه در پروژه های عمرانی و موضوعات مختلفی که مرتبط با حوزه کاری و ماموریت های سازمان برنامه و بودجه است، مشمول این تحقیق و تفحص خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز