خبرگزاری کار ایران

رسولی نژاد در نطق میان دستور:

آقای رییس‌جمهور آمار درستی به جنابعالی نمی‌دهند!/ دولت وضعیت سخت بازنشستگان را درک کند/ در اسرع وقت متناسب‌سازی و همسان‌سازی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۴۸

یک نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رییس جمهور، حال صنعت خوب نیست، گزارش و آمار درستی به جنابعالی نمی دهند، بارها عرض کردم یک مجموعه در دولت این گزارشات و آمار و ارقام ارائه شده توسط وزرا و سایر مقامات دولتی را ابتدا راستی آزمایی کنند و سپس در اختیار جنابعالی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحمد رسولی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۷ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان مجلس یازدهم با ایشان تشکر کرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به راستی وظایف معاون امور مجلس رییس جمهور چیست؟ به نظر می رسد یکی از وظایف مهم معاونت مذکور رصد نطق ها و اظهارات نمایندگان مجلس، دسته بندی و ارائه مهمترین نکات به آقای رییس جمهور است. شاید دوستان این کار را انجام می دهند اما جناب آقای رییسی توجهی ندارد.

وی تصریح کرد: آقای رییس جمهور، حال صنعت خوب نیست، گزارش و آمار درستی به جنابعالی نمی دهند، بارها عرض کردم یک مجموعه در دولت این گزارشات و آمار و ارقام ارائه شده توسط وزرا و سایر مقامات دولتی را ابتدا راستی آزمایی کنند و سپس در اختیار جنابعالی قرار دهند. چطور در سال گذشته با اینهمه مشکلات، گاز، برق، ارز، عدم همکاری بانک ها، مواد اولیه و ... برای صنایع آیا ما ۶/۰ درصد رشد داشتیم در کنارش آمار اشتباه در بخش صنعت و مواردی از این دست.

رسولی‌نژاد اظهار کرد: آقای رییس جمهور، بانک مرکزی جوابگو نیست نه رییس بانک نه معاون ارزی و حتی معاون امور مجلس، بعد از گذشت ۷ ماه جهت پیگیری مشکلات صنایع به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هنوز موفق به ملاقات با یکی از این سه نفر نشده ام.

وی افزود: آن سیستم فشل و تعطیل بهین یاب در وزارت صمت که مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان جهت تهیه مواد اولیه به وجود آورده است و دیگر برخورد وزارت امور اقتصادی و دارایی با تولیدکنندگان که این مواد اولیه را چگونه تهیه کرده اید.

رسولی‌نژاد اظهار کرد: اینجانب عین پیامک صاحب یکی از بزرگترین کارخانجات حوزه انتخابیه ام را قرائت می کنم:«نمی دانم ۱۴ ماه از انتظار ما برای تامین مواد اولیه گذشته ولی هیچ چیز به غیر از شواف چه از قوه مجریه و چه قوه مقننه ندیدیم، ماکسیمم آخر هفته تعطیل می کنیم، کارخانه ای که چند صد کارگر در آن کار می کنند.»  آقای رییس جمهور، دقت می فرمایید؟ تا آخر همین هفته، اگر با همین فرمان جلو بروید تعداد دیگری از کارخانجات تعطیل و کارگران بیشتری بیکار می شوند. صاحب این کارخانه که بدان اشاره کردم وقتی که گفته شد ۲۷ درصد حقوق کارگران را افزایش دهند به من گفت این متناسب با تورم نیست و من بیشتر اضافه می‌کنم.

وی افزود: روز کارگر که در مراسم مجموعه بزرگی شرکت کردم مشاهده کردم که در یکی از سالن های بسیار بزرگ پرده زده اند، پرسیدم در این بخش چه کاری انجام می شود، فردی پرده را کنار زد و گفت ما اینجا باقالی پاک می کنیم، کارخانه ای که بزرگترین کارخانه تولیدکننده لوازم بهداشتی در خاورمیانه است. پرسیدم چرا؟ پاسخ داد من نمی توانیم این کارگران را بیکار کنم اما این فرد جانش به لب رسیده است تاجاییکه شب گذشته پیام داده است که من تا پایان این هفته کارخانه را تعطیل می کنم.

رسولی‌نژاد بیان کرد: دولت وضعیت سخت بازنشستگان را درک کند باید در اسرع وقت متناسب سازی و همسان سازی انجام شود.

وی افزود: آقای رییس جمهور، فکری برای افزایش بی رویه قیمت گاز، برق و آب مصرفی به ویژه گاز بنمایید. در بازدید از روستاها و محلات شهرها که ۱۶ سال است این برنامه ها را دارد برای یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد در طول یک دوره مصرف چهار میلیون تومان قبض گاز صادر شده است. در موارد دیگر به صورت مشابه در شهر ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه، جوانی در مسجد اظهار داشت قبل از عید برای یک دوره چهارصد هزار تومان قبض گاز آمده بود و بعد از عید ۱۱ میلیون تومان و موارد مشابه آن در روستاها آمده بود. مردم می گویند دولت گاز را قطع کند و بجای آن به ما مثل سابق نفت بدهد راحتر هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آقای رییس جمهور، بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری اینهمه تورم و گرانی! از ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو البته خودروسازان درصد افزایش را پایین تر اعلام می کنند به این صورت محاسبه می کنند که خودرویی که ۶۰۰ عدد تیراژ در سال دارد می گویند ۲۰ درصد اضافه کرده ایم اما خودرویی که ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ هزار تولید در سال دارد تا ۷۰ درصد افزایش می دهند بعد میانگین اعلام می کنند درصد کمتری انجام دادیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان خواست تا مسئولان مربوطه برای کمبود آب نیز تدبیری بیندیشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز