خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه:

روابط گسترده با بغداد، دوحه، مسقط و گسترش روابط با ریاض می‌تواند نقش مهمی در ثبات بازارهای انرژی داشته باشد/ امروز دیپلماسی اقتصادی از مهم‌ترین اصول مورد تاکید است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۳۶

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حضرت فرمودند مالک رمز موفقیت حاکمان، مدیران و آحاد مردم آراستگی به عمل صالح است. عمل صالح رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است. مهم‌ترین ویژگی عمل پشتوانه علمی، ایمانی و معرفتی اوست. ایمان و عمل صالح به هم پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این‌که حضرت علی در نامه‌ خود به مالک اشتر عنوان کردند در جایگاه مدیریت و سازمان‌دهی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی،  دفاعی و فرهنگی قرار گرفته‌ای گفت: آگاه باش قبل از تو در این سرزمین حاکمان ظالم و عادل حکومت کردند‌. در همین سرزمین حضرت یوسف مدیریت سیاسی و اقتصادی را در دست داشت. در همین کشور فراعنه حکومت کردند که نماد ظلم و ستم بودند بنابراین تا با این تاریخ سیاسی و اقتصادی رو به‌رو هستی درس بگیری و کسانی موفق می‌شوند که در مسیر حق حرکت کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: مالک تو حاکمان قبلی را نقد می‌کرد امروز تو را همان‌گونه نقد می‌کنند. قضاوت شاخص برای انسان‌های صالح است. باید نگاه عمومی رصد کرد با تحلیل و تبیین نقد دیگران به اصلاح خویش پرداخت . 

وی افزود: حضرت فرمودند مالک رمز موفقیت حاکمان، مدیران و آحاد مردم آراستگی به عمل صالح است. عمل صالح رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است. مهم‌ترین ویژگی عمل پشتوانه علمی، ایمانی و معرفتی اوست.  ایمان و عمل صالح به هم پیوند خورده است. معرفت پشتوانه عمل صالح است و همه حوزه‌های فردی حیات انسان آراستگی به عمل صالح است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: حضرت علی به مالک فرمود مبادا در جنگ هوای نفس جنگ را ببازی. اعمال صالح و فساد را تببین بنما و خود را به عمل صالح آراسته کن. راه آراستگی به کمال و رضایت ، رضایت خدای متعال آن است خدای متعال انسان را مشاهده کند. 

وی یادآور شد: امام فرمودند عالم محضر خداست. انسان‌های نفس خود را بهتر می‌شناسد نفس در کمین آن‌ها است.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در این روزهای که گذشت با رویدادهای مهمی روبه‌رو بودیم گفت: یکی از  رویدادهای ماندگار در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی این بود که نیروی دریایی راهبردی و اقتدار آفرین ناوگروه ۸۶ ایفای ماموریتی در حرکت اقتدار آفرین خود و پیمایش کره خاکی بود‌ در این حرکت اقتدار آفرین ناوگروهی که نماد دانش،  تخصص و فناوری دانشمندان ایرانی بو؛ ناوگروه دنا با پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و ۴بار عبور از خط استوا دانش، تخصص ، ایمان و شجاعت نیروی دریایی جمهوری اسلامی را در برابر دیده‌گان جهانیان قرار داد. قدرت دریایی از دسترسی دشمن جلوگیری می‌کند هدف صیانت دریایی راه‌پایش بر دریا است و امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این جایگاه فاخر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای آیت اقتدار آفرینان فرماندهی محترم و هوشمند نیروی دریایی و فرمانده ناو شکن دنا عزت و افتخار می‌خواهیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: سوم خردادماه روز آزاد سازی خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول روز مقاومت اسلامی است. در عملیات بیت المقدس ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده خرمشهر،  هویزه و اهواز آزاد شد و این آزادی،  مقدمه آزادی جنوب لبنان در ۵ خرداد ۱۳۷۹ است. آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ هزار میلادی سنگ بنای پیروزی‌های پی در پی نیرو‌های مقاوت است.

وی افزود: این حرکت و تحول بدون تردید اصلی‌ترین پیامد سیاست خارجی ایران است، سیاست خارجی مبتنی بر مقابله سازمان یافته با منافع نامشروع و زیاده‌خواهی ایالات متحده است که رژیم صهیونیستی عهده دار این سیاست زیاده خواهی است.تشکر از دولت برای نگاه به شرق و همسایگان داریم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در دولت سیزدهم نظام جهانی در حال ظهور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی موضوع تحول نظام اقتصادی و شکل گیری قدرت‌های نو ظهور از اهم مسائل سیاست خارجی است که امروز در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: استفاده از فرصت‌ها و افزایش ظرفیت و ارتقای ایران اسلامی و جهان اسلام به ویژه شرکای مهم منطقه‌ای از مسائل کلیدی است که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردند.

ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: بن‌بست‌های بین‌المللی سیاسی و اقتصادی در برابر غرب به ویژه آمریکا قرار دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و نخستین توصیه حقیر به دستگاه دیپلماسی و روسای دفاتر نمایندگی در خارج کشور آن است که هویت فرهنگی، انقلابی و اسلامی خویش را حفظ کرده و ارتقا ببخشید. این اصالت فرهنگی و شخصیت باید در بینش ، روش و منش و سخن و ادبیان سفرای محترم جمهوری اسلامی ایران مشاهده شود و مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.این اصالت باید در دستگاه سیاست خارجی مشاهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: این سخنان حضرت علی باید به گوش بگیریم، ای پرچم ، پرچم حق است که باید برافراشته باشد. پرچم مبارزه با باطل است باید اهتزار داشته باشد. کسانی این پرچم را می‌توانند در عالم حمل کنند که آراسته به علم، صبر ، کارشناسی دقیق و علمی باشد.

وی افزود: یکی از اعضای راهبردی سیاست خارجی آمریکا می‌گوید، استراتژی منطقه‌ای ایران بسیار تاثیرگذار است . استفاده بهینه قدرت از ویژگی این دستگاه دیپلماسی است.

ابوترابی فرد ادامه داد: گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی به ویژه کشورهای حوزه خلیج که باهم پیوند مستحکم دارد باید این پیوند‌ها را استحکام بخشید. ما یک ملت و یک قدرت در منطقه جنوب غربی آسیا هستیم.‌

وی اظهار داشت: کوتاه کردن دست متجاوزین از منطقه راهبرد اصلی جمهوری اسلامی است

خطیب نماز جمعه  تهران تاکید کرد: روابط گسترده جمهوری اسلامی با بغداد، دوحه و مسقط و گسترش روابط با ریاض می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در گسترش روابط اقتصادی و ثبات سازی بازارهای انرژی هموار سازد.

وی ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی از مهم‌ترین اصولی است که امروز باید بر آن پای فشرد که نقش مهمی در سیاست‌های اقتصادی و امنیتی ایفا کرده است. امروز باید بین دیپلماسی بین‌المللی و اقتصادی صورت  گیرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز