خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:

ناامنی در مناطق مرزی هر کشوری طبیعی است/ جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها یک قدرت تمام عیار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۶۳

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها یک قدرت تمام عیار است. این شعار نیست، واقعیت است. دنیا هم به این رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر محمدرضا قرایی آشتیان یوزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ر پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای ناوگروه ۸۶ و عملیات آن عنوان کرد: عملیات این ناوگروه طی این چند روز بازتاب گسترده‌ای داشت که ما هم این را به نیروهای مسلح و نیروی دریایی تبریک عرض می‌کنیم. خود همین ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در عرصه صنعت دفاعی بود.

وی افزود: بزرگترین حسن کشور ما این است که دستاوردهای حوزه صنعت دفاعی را می‌توانیم مورد آزمون قرار دهیم. هم شرایط جغرافیایی و ژئوپلتیکی کشور ما و هم شرایطی که ما داریم برای اینکه نیروهای مسلح بتوانند این‌ها در صحنه‌های عملیاتی مورد آزمون قرار دهند، مورد توجه است. هر چه تولید می‌شود تا آزمون خود را پس ندهد قابلیت اصلی خود را نمی‌تواند ارائه کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ناوشکن دنا با این ماموریت اخیر نشان داد از قابلیت بالایی برخوردار است و در تسلیح آن یعنی انجام عملیات سطحی و علیه عملیات زیر سطحی و هوایی و گشت دریایی انعطاف‌پذیری فوق العاده‌ای در شرایط دریانوردی سخت دارد، گفت: این‌ها حاکی از آن است که عزیزان ما در صنعت دفاعی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن این عملیات‌ها عنوان کرد: قطعا این سفرها تکرار خواهد شد. منظور از نیروی دریایی راهبرردی همین است که باید در اقیانوس‌ها مجموعه‌های کشورهای مختلف که بخش‌های متنوعی دارند با آنها ارتباط داشته باشد و بتواند این تعاملات را ادامه دهد .

امیر آشتیانی یادآور شد: در پروژه های بزرگ‌تر  ما الان داریم این را استمرار می‌دهیم؛ یعنی تحویل شناورها با توانمندی‌های بالاتر به مجموعه نیروهای مسلح که در آینده نزدیک بخشی از این‌ها اعلام می‌شود.  ما یکی دو رونمایی در رابطه با شرایطی که الان هست داریم و با توجه به تهدیداتی که با آن مواجه هستیم، عزیزان ما دارند آمادگی لازم را احراز می‌کنند که رونمایی‌ها انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نا‌امنی در جنوب شرق کشور و اقدامات دفاعی در این خصوص عنوان کرد: امنیت شرق کشور تامین شده است، هر کشوری در مناطق مرزی خود دچار ناامنی‌هایی هست و این طبیعی است. چون باید شرایط مرزی و عدم ثباتی که آن طرف هست را در نظر گرفت. مرزبانان ما در مذاکراتی که انجام می‌دهند پیش‌بینی‌های لازم را می‌کنند اما ما هم از نظر تجهیز نیروهای مسلح به آخرین سلاح‌ها و تجهیزاتی که می‌تواند به مرزبانان ما کمک کند که امنیت را برقرار کنند، این کار را انجام می‌دهیم و به نظر من نگرانی خاصی در این خصوص نیست.

وزیر دفاع در خصوص وام سربازان متاهل گفت: هر آنچه را که نیروهای مسلح و ستاد کل متعهد شده حتما انجام خواهد داد، برابر همان زمانبندی اعلام شده حتما اقدام می‌شود.

وی درباره همکاری با روسیه برای ساخت ناوشکن هم گفت: برخی خبرها هست که خیلی پایه و اساس دقیقی ندارد. ارتباط ما با روسیه مانند سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف این همکاری‌ها را داریم در حوزه تسلیحات و تجهیزات و حتی بخش‌های مربوط به بخش خصوصی چیزی که خودمان تولید می‌کنیم کمتر در جایی می‌بینیم.

وزیر دفاع یادآور شد: ما الان خودمان هواپیما و ناوشکن تولید می‌کنیم. در این زمینه خودکفا هستیم. ممکن است از دانش آنها برای حل برخی مشکلاتی که ممکن است در روند تحقیقات ایجاد شود، استفاده کنیم. هر کجا که مجموعه کشور و بخش خصوصی و نیروهای مسلح با گلوگاه‌های تحقیقاتی مواجه است، حتما از سایر کشورها کمک می‌گیرد همانطور که آنها از ما کمک می‌گیرند.

امیر آشتیانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها یک قدرت تمام عیار است. این شعار نیست، واقعیت است. دنیا هم به این رسیده وقتی آمریکایی‌ها از توانمندی پهپادی جمهوری اسلامی به آن شکل تعریف می‌کنند نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه مخصوصا در فناوری‌های نو کارهای بزرگی را دنبال کرده و به قابلیت‌های بالا رسیده  است. در پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی کارهای بزرگی کرده که از محرمانگی برخوردار است در همه کشورها این بحث‌ها باز دنبال نمی‌شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز