خبرگزاری کار ایران

دومین روز همایش توانمندسازی معلمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۴۴

دومین روز همایش توانمندسازی استادان و معلمان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور اساتید و برپایی کارگاه‌های آموزشی در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دومین روز همایش توانمندسازی استادان و معلمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی، مفسر و پژوهشگر قرآنی در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی در این همایش، ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالگرد شهادت استاد مطهری اظهار داشت: در مجموعه یادداشت‌های استاد مطهری بر سه واژه تعلیم، تربیت و تبلیغ تمرکز شده است. استاد مطهری تبلیغ را رساندن پیام می‌داند و محتوا، حامل، ابزار و روش را چهار رکن تبلیغ می‌داند. ما در زمینه محتوا بسیار قوی هستیم اما در رکن‌های دیگر باید تقویت شویم.

وی با اشاره به ویژگی‌های حامل پیام افزود: حامل پیام خود باید پیام را درک کرده و به آن باور داشته باشد. پس از آن است که ابزار و شیوه‌ها بسیار اهمیت دارد. شیوه‌های تبلیغ برای مخاطبان باید به تفکیک باشد و موضوعات ثابت نیز در طول زمان باید به شکل‌های مختلفی مطرح شوند. این نیازها باعث می‌شود که لزوم شیوه‌های متنوع برای انتقال پیام احساس شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با تغییر در شیوه می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم و چون سلایق، علایق، ظرفیت‌ها و وضعیت‌های مخاطبان متفاوت است باید هم شیوه‌های متفاوت باشد.

وی انگیزه، دانش، منش، مهارت و شیوه‌ها را جنبه‌های کار معلمی دانست و گفت: انگیزه از مهمترین عامل‌ها در معلمی است. همچنین در حوزه منش، سعه صدر، حوصله، تواضع و اخلاص از عوامل مهم در کار معلمی دانست و در حوزه معلمی نباید خودمان را فارغ از تحصیل و بی‌نیاز  بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم‌نژاد، نیز اظهار داشت: بارها تاکید شده که در زمانی که فتنه‌ها و شبهات به شما فشار می‌آورند، به سراغ قرآن بروید. زمانی بود که یک نفر یک شبهه وارد می‌کرد و حوزه، دانشگاه و علما به میدان پاسخگویی وارد می‌شدند. امروزه اما از هر سو و با همه ابزارها شبه‌افکنی می‌شود و در همه ابعاد و برای همه اقشار و سنین شبهه سازی می‌شود.

وی افزود: کلیت حرکت جهانی به سمت حق است و این شبهه افکنی‌ها و دست و پا زدن‌ها نیز به همین دلیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد اظهار داشت: از حیث نرم افزار فکری در حالی پیشروی بسیار سریع هستیم و این هجمه ها دلالت بر ضعف ندارد و نشان از اقتدار است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: در چنین زمانه‌ای یک معلم باید شبهات را بشناسد و بتواند پاسخ اقناعی مناسب سن و شرایط مخاطب به او ارائه دهد.

وی افزود: معلم باید از مخاطب شناخت داشته و خودش نیز اهل مطالعه باشد تا بتواند توانایی پاسخگویی را کسب کند. از سوی دیگر تطابق گفتار و رفتار موضوع مهم دیگری است و عدم تطابق رفتار و گفتار زمینه ایجاد برخی شبهات را ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد در پایان گفت: وقتی جهاد تبیین مطرح می‌شود، باید بدانیم که تبیین قرار نیست فقط در سخنرانی و کلاس درس اتفاق بیافتد و تبیین باید از خانه و خانواده آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز