خبرگزاری کار ایران

راستینه در گفت‌وگو با ایلنا:

همدلی و هم‌افزایی قوا به معنای نادیده گرفتن سوگند شرعی و قانونی نمایندگان نیست/ دولت وزرای پیشنهادی قوی، کارآمد و باتجربه معرفی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۶۲

یک نماینده مجلس گفت: فرمایشات رهبری در خصوص همدلی و هم‌افزایی قوا به معنای آن نیست که نمایندگان سوگند شرعی خودشان را نادیده بگیرند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که پس از فرمایشات رهبری برخی تلقی متفاوتی در مورد ابزارهای مجلس در برخورد با دولت داشتند، ارزیابی شما چیست، گفت: هم‌افزایی و همدلی قوا راه علاج حل مشکلات کشور است. به میزانی که ما در کنار هم برای حل مشکلات مردم و اولویت‌های مهم کشور بایستیم و مسائل را مبنایی حل کنیم، این مشکلات کمتر خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هم‌افزایی و همدلی معانیش این است که اولویت‌های کشور را شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: باید الوویت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شناسایی شوند و برای این اولویت‌ها به صورت مشترک برنامه داشته باشیم، معنای هم‌افزایی و همدلی این است. حال  هرجا لایحه‌ای بتواند مشکلاتی از این اولویت‌ها و بخش‌های مختلف حل کند، باید مجلس و دولت در کنار هم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: هرجایی که مجلس احساس کند نیازمند اصلاح رویه‌ای در دولت است، در ابعاد نظارتی طرح سوال می‌کند،‌ دست به تحقیق و تفحص می‌زند، تذکر می‌دهد و یا به سمت استیضاح حرکت می‌کند، چه بسا بهتر باشد که دولت خودش پیش قدم شود و نسبت به اصلاح امور اقدام کند. 

راستیه بیان کرد: معنای همدلی و هم افزایی این است که برای اصلاح امور همفکری و همراهی کنیم و روبه‌روی همدیگر قرار نگیریم. حضرت آقا فرمودند مانع‌ها را برطرف کنید و حاشیه‌سازی ایجاد نشود. طبیعتا استفاده از طرفیت‌های قانونی در مجلس و دولت وظیفه قانونی و شرعی مسئولین است، ما در مجلس سوگند شرعی خورده‌ایم از ظرفیت‌های قانونی خودمان برای دفاع از حقوق ملت و قانون اساسی استفاده کنیم. فرمایش مقام معظم رهبری معنانیش این نیست که مجلس از ظرفیت‌های قانونی که برای آن سوگند شرعی خورده استفاده نکند معنای این همدلی و هم‌افزایی این است که دولت، قوه قضائیه و مجلس در کنار هم برای پیشبرد امور و حل مسائل، راهکارهای مشترک ارائه دهند.

وی درباره این‌که بیان می‌شود پس از استیضاح وزیر صمت، مجلس شاید حساسیت کمتری برای جلسات رأی اعتماد به خرج دهد تا زمینه اختلاف دولت و نمایندگان فراهم نشود، اظهار داشت: مجلس مسئولیت دارد که هم نظارت کند و هم ابعاد صلاحیت کاندیداهای مختلف را در حوزه وزارت بررسی کند و هم در رأی خودش مستقل است. پیشنهاد ما به دولت این است که گزینه‌های قوی، کارآمد و با تجربه و البته با روحیه تحولی و نگاه جوانی به مجلس ارائه دهد. ما فکر می‌کنیم راه علاج مشکلات، شهامت، جسارت و روحیه تحولی و پرکاری و کارآمدی در بخش‌های مختلف است که طبیعتا مجلس هم این را از دولت مطالبه می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: یکی از ابعاد همدلی و هم افزایی دولت و مجلس این است که هم دولت تلاش کند گزینه قوی به مجلس ارائه دهد هم مجلس تلاش کند در کمترین زمان ممکن بستر را برای ورود مسئولین و به مسئولیت خودشان فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز