خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نشست خبری:

صفحات جدیدی در منطقه گشوده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۴۶۴

وزیر امور خارجه تاکید کرد: با توجه به تحولات اخیر در روابط ایران و عربستان و در روابط منطقه‌ای سوریه، صفحات جدیدی در منطقه ما گشوده شده است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز در نشست خبری در بیروت با اشاره به دستاوردهای توافق ایران و عربستان گفت: توافق ایران و عربستان طبعاً آثار مثبتی بر منطقه داشته است، صرف نظر از آثار مثبت آن بر منطقه و لبنان به شکل خاص، باور داریم مقامات، رهبران سیاسی و احزاب لبنانی از توان و شایستگی لازم برای تکمیل روند سیاسی و تعیین رئیس جمهور برخوردارند.

وی با بیان اینکه در دیدارها با مقامات عالی لبنان تأکید کردم جمهوری اسلامی ایران از توافق لبنانی‌ها در انتخاب رئیس‌جمهور حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست همسایگی و همسایه محور گفت‌وگو و مشورت با همسایگان و کشورهای منطقه را در دولت رئیسی در اولویت اساسی سیاست خارجی قرار داده است.

به گفته وزیر امور خارجه، سلطنت عمان و عراق نقش مهمی در رسیدن عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران به توافق جدید و بازگشت روابط به حالت طبیعی ایفا کردند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه سفرم به سلطنت عمان در چارچوب مشورت‌ها و رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد، تصریح کرد: در سفرم به لبنان در چارچوب مشورت و رایزنی با مقامات لبنان در راستای توسعه مناسبات دوجانبه و پیگیری تحولات اخیر منطقه‌ای صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر در روابط ایران و عربستان و در روابط منطقه‌ای سوریه، صفحات جدیدی در منطقه ما گشوده شده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه لبنان شرایط ویژه و جایگاه مهمی در منطقه دارد، خاطرنشان کرد: مقید هستیم در چارچوب مشورت‌های منطقه‌ای همواره با مقامات لبنان مشورت کنیم و طبعاً دیدار با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در چارچوب این مشورت‌ها و دیدارها هم مورد توجه است.

امیرعبدللهیان با تاکید بر اینکه جایگاه لبنان در خط مقدم مقاومت نیز مورد توجه جدی ماست، ابراز داشت: درک می‌کنیم که امروز شرایط اقتصادی در منطقه پیچیده است. در لبنان کاملاً قابل درک و مشاهده است که دشمنان لبنان شرایط اقتصادی را چگونه بر مردم سخت و پیچیده‌تر کرده‌اند.

وی با یادآوری این مطلب که لبنان دارای امکانات فراوانی است و ظرفیت‌های بالایی را در اختیار دارد، بیان کرد: در حوزه تجارت و اقتصاد، امکانات متنوعی در اختیار لبنانی‌هاست و از جمله در حوزه تولید برق، لبنانی‌ها سرمایه‌های زیادی را در داخل و خارج در اختیار دارند ما نیز در ایران از امکانات و توانمندی‌ها به ویژه در حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی و احداث نیروگاه‌های برق برخورداریم.

وزیر امور خارجه افزود: در گفت‌وگوها با مقامات عالی لبنان از جمله نخست‌وزیر نجیب میقاتی درخصوص راه‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه تجاری، اقتصادی، انرژی و از جمله برق گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز