خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

سطح روابط ایران و قزاقستان متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۰۸۸

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر چه رشد قابل توجه روابط تجاری ایران و قزاقستان در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما این سطح از روابط متناسب با ظرفیت‌های دو کشور نیست و باید برای ارتقای آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

به گزازش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در دیدار «علی‌خان اسماعیل‌اُف» نخست وزیر قزاقستان که به منظور پیگیری اجرایی شدن توافقات انجام شده بین روسای جمهور دو کشور به تهران سفر کرده است، بر توسعه روابط فیمابین بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

رئیس جمهور از قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار در اتحادیه اوراسیا یاد کرد و گفت: اگر چه رشد قابل توجه روابط تجاری دو کشور در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما این سطح از روابط متناسب با ظرفیت‌های دو کشور نیست و باید برای ارتقای آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

«سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ترانزیت از آسیای مرکزی تا خلیج فارس»، «توسعه حمل و نقل برای تسهیل همکاری‌های تجاری»، «افزایش همکاری‌ها در زمینه کشاورزی» و «بهره‌گیری از مکانیسم‌های نوآورانه در حوزه‌های پولی و بانکی» از دیگر تأکیدات رئیسی در دیدار با نخست وزیر قزاقستان بود.

رئیس جمهور همچنین خواستار توجه به توسعه روابط فرهنگی و تمدنی ایران و قزاقستان شد و ایجاد کمیته فرهنگی مشترک برای ارتقای روابط در این حوزه را ضروری دانست.

علی‌خان اسماعیل‌اُف، نخست وزیر قزاقستان نیز با ابراز علاقه نسبت به توسعه و تعمیق روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تجاری، گفت: حجم روابط دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و به همین دلیل نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های آینده طراحی کرده‌ایم.

نخست وزیر قزاقستان ابراز امیدواری کرد با تسریع در اجرایی شدن توافقات تهران-آستانه در حوزه‌های مختلف، افزایش سطح همکاری‌های طرفین منافع و دستاوردهای ملموسی برای دو ملت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز