خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

هیچ‌گونه برنامه افزایش قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت و دولت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۸۲۶

وزیر نفت با تاکید بر اینکه کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده مطرح کرد: تعداد کارت‌های سوخت جایگاه‌ها کم شده است. کارت‌های سوخت جایگاه‌ها به این‌منظور است که اگر کسی کارت خود را گم کرده از کارت سوخت جایگاه که حالت اضطراری دارد، استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی وزیر نفت در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه برنامه افزایش قیمت بنزین اصلا در دستور کار وزارت نفت و دولت نیست، خواهشم این است که مردم به شایعات توجهی نکنند.

وی در رابطه با استفاده از کارت سوخت هوشمند تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲، مجلس وزارت نفت را مکلف کرده که خودروها از طریق کارت سوخت خود، سوختگیری کنند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: ۲۹ میلیون خودرو داریم که در شبکه حمل و نقل دارای کارت سوخت هستند و تهیه و تنظیم کارت سوخت به یک ماه رسانده‌ایم. از مردم می‌خواهیم زمانی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کنند از کارت سوخت شخصی استفاده کنند‌.

وی با تاکید بر اینکه کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده مطرح کرد: تعداد کارت‌های سوخت جایگاه‌ها کم شده است. کارت‌های سوخت جایگاه‌ها به این‌منظور است که اگر کسی کارت خود را گم کرده از کارت سوخت جایگاه که حالت اضطراری دارد، استفاده کند. پس افزایش قیمتی را در دستور کار نداریم.جمعآوری کارت‌های سوخت جایگاه‌ها هم به تعداد کمی انجام شده است.

اوجی گفت: اگر جایگاهی مدعی است کارت سوخت ندارد، تخلف می‌کند در واقع کارت سوخت موجود است ولی تعداد آن را کم کرده‌ایم.  

وزیر نفت یادآور شد: ان‌شا‌الله ظرف دو سه روز آینده دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه در استان خوزستان افتتاح می‌کنیم از مهم‌ترین پروژه‌هایی که وزارت نفت بنا دارد در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان به بهره‌برداری برساند، افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه گاز و گاز مایع یا ان جی ال ۳۲۰۰ است که روزانه در فاز یک ۲۵۰ میلیون فوت مکعب جمع‌آوری گازهای مشعل میادین غرب کارون را دارد. این میادین در غرب کارون با راه‌اندازی این کارخانه مشعل سوزی‌شان به میزان ۲۵۰ میلیون فوت مکعب جمع‌آوری می‌شود. در این کارخانه گاز مایع تفکیک شده و گاز شیرینش به شبکه سراسری و ترکیبات سنگین از طریق خط لوله به پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌شود. این پروژه با بار مالی ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بهره‌برداری می‌شود و با این کار گازسوزی که اتفاق می‌افتد تبدیل به ارزش افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دو ایستگاه تقویت فشار مربوط به کارخانه‌های ان جی ال ۹۰۰ و هزار و بحث ایستگاه مربوط به نیروگاه برقی ۱۶۰ مگاواتی و دو پتروشیمی کوچک بالغ را افتتاح می‌کنیم که  ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه‌های این سفر خواهد بود که هم اشتغالزایی بالایی دارد هم درآمد ارزی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز