خبرگزاری کار ایران

هشدار نیروی دریایی ارتش به زیردریایی هسته‌ای آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۱۶

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی هسته ای آمریکا با هشدار نیروی دریایی، به روی آب آمد و مسیر خود را تغییر داد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار ایرانی  با اشاره به  جزئیاتی از شناسایی و هشدار به زیردریایی آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی فاتح رصد و شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی را با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا به سطح آب بیاید و مسیر تنگه هرمز را در سطح آب عبور کند.

این زیردریایی آمریکایی تا حدودی به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شده بود، از این‌رو هشدارهای لازم به زیردریایی داده شد و همراه یک اسکورت، مسیر خود را تغییر داد و مسیر خود را ادامه دادند.

امیر دریادار ایرانی با تأکید بر اینکه زیردریایی آمریکایی با تمام تجهیزات به‌روزی که داشت تمام سعی و تلاش خود را کرده بود تا بدون صدا و اثر از تنگه هرمز عبور کند، گفت: در این شرایط، با گشت‌زنی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی شناسایی و رصد شد.

وی تاکید  کرد: آمریکایی‌ها باید توضیح دهند که چرا در یک آبراهه مهم دریایی نقض قوانین کردند و هشدار اخیر نیروی دریایی ایران به آمریکا این است که باید از این پس به تمام قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: زیردریایی آمریکایی که در حال گذر از تنگه هرمز بود، یک زیردریایی به‌روز هسته‌ای به نام «فلوریدا» بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز