خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تشریح جزئیات مصوبه اقتصادی جلسه امروز هیات وزیران/ امکان غافلگیری کسب و کارها از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سلب خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۴۵

وزیر اقتصاد بااشاره به مصوبه امروز هیات دولت گفت: بر اساس این مصوبه امکان غافلگیری و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مکرر که پیش‌بینی‌پذیری را از تولیدکنندگان و فعالان و صادرکنندگان بگیرد، از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سلب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام یکی از مصوبات جلسه امروز هیات وزیران عنوان کرد:  در راستای هدف‌گذاری رونق تولید و یکی از مطالبات به حق تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور که به دنبال پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد ایران بودند و از بخش‌نامه ‌ها و آیین‌نامه‌های مکرر و غافلگیرکننده شکایت داشتند، امروز هیات وزیران مصوب کرد دستگاه‌های اجرایی یک ماه فرصت دارند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ این اقدام را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: بر این اساس اول تمام مقررات حوزه کسب و کار کشور باید یک هفته قبل از ابلاغ رسمی توسط دستگاه‌ها به فعالان اقتصادی اعلام شود تا نظر تشکل‌های تولیدکننده و فعالان اقتصادی قابل اخذ شود و بعد ابلاغ شود. همچنین مصوب شد اگر مقرارت کسب و کاری در درگاه ملی که معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری برای کسب و کارها ایجاد خواهد کرد، ثبت نشود الزام‌آور نخواهد نخواهد بود.

وزیر اقتصاد گفت: بنابراین بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که در کشوی دستگاه‌ها و مدیران باقی می‌ماند و با آن در حوزه تولید کشور اعمال سلیقه می‌کردند، از پایان اردیبهشت باید خاتمه پیدا کند و سومین نکته اینکه هر حق و تکلیفی برای مردم و کسب و کارها در مقررات مصوب هر دستگاهی انجام خواهد شد، ۱۵ روز بعد از درج در تارنمای معاونت حقوقی ریاست جمهوری لازم‌الاجرا خواهد بود و مردم باید مراعات کنند. به این ترتیب امکان غافلگیری و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مکرر که پیش‌بینی‌پذیری را از تولیدکنندگان و فعالان و صادرکنندگان بگیرد، از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سلب خواهد شد.

.ی درباره آخرین وضعیت سهام عدالت گفت: در مورد سهام عدالت با توجه به اینکه در این راستا دولت در سال گذشته مصوبه ای داشت که مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات قرار گرفت و تا طی مراتب خود را انجام دهد به پایان سال ۱۴۰۱ نرسید، به حمدالله در قانون بودجه ۱۴۰۲ مجدد این حکم درج شده است و امسال تلاش دولت این است که خیلی زودتر بدون اینکه به ماه‌های پایان سال برسیم، این اتفاق صورت گیرد.

وی درباره ضمانت اجرایی این اتفاق گفت: تمام تلاش دولت این است که با توجه به اینکه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی جزو اولویت‌هایی هستند که هم در مصوبه بودجه ۱۴۰۱ رج شده بود و هم  دولت و مجلس در مورد آنها به عنوان پیشروترین گروهی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند دارند، بتوانیم امسال حداقل برای این گروه این کار انجام دهیم.

خاندوزی درباره ساماندهی رمز ارزها عنوان کرد: تمام جزئیات مربوط به تدابیری که شما اشاره کردید در کارگروه اقتصاد دیجیتال که مسئولت آن با وزیر ارتباطات است مورد تصویب و بررسی قرار می‌گیرد و اطلاع‌رسانی را وزیر محترم انجام می‌دهند.

وی در مورد طرح یارانه نان گفت: این طرح محقق شده است و فقط فاز پایانی آن هست که در سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد در خصوص گلایه رهبری نسبت به اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد: دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه وقوه برای رفع دغدغه رهبر انقلاب متنی را آماده کرده به عنوان پیش‌نویس اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در کشور که برای نوبت اول در جلسه سران مطرح شد و ایرداتی مطرح شد که مورد اجماع نظر سه قوه باشد الان در این مرحله نظر سه قوه اخذ می‌شود و بعد از این پیش‌نویس رسما خدمت رهبر انقلاب تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز