خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

مخالفت نمایندگان با فوریت لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار/ بررسی عادی لایحه در صحن مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۸۷

پس از مخالفت نمایندگان با بررسی دوفوریت و یک فوریت لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار، این لایحه به صورت عادی بررسی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار با درخواست بررسی دوفوریت این لایحه که از سوی دولت مطرح شده بود با ۶۷ رأی موافق، ۱۷۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

سپس درخواست یک فوریت بررسی این لایحه از سوی دولت مطرح شد که مجددا نمایندگان با ۵۸ رأی موافق، ۱۷۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه با آن مخالفت کردند از این رو مقرر شد این لایحه به صورت عادی در دستور کار قرار گیرد.

علی ادیانی به عنوان نماینده دولت به بیان دلایل درخواست دو فوریت پرداخت و گفت: لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و صنعت در هیات وزیران به تصویب رسید که با توجه به وضعیت تنظیم بازار، برای اعمال حکمرانی دقیق در عرصه بازار خواهد بود.

نماینده دولت در ادامه تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و شرکت بازرگانی دولتی ایران که از جمله وظایفی در خصوص مسائل بازرسی بازار دارند از وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی منتزع شده و به سازمان تبدیل می شود که در این راستا توسعه تشکیلاتی نخواهیم داشت و دولت فربه نخواهد شد لذا از ظرفیت بالفعل دو وزارتخانه استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز