خبرگزاری کار ایران

طائب در گفت‌وگو با ایلنا:

باید مراقب نفوذی‌ها باشیم/ مسئولان علت گرانی‌ها را شفاف به مردم بگویند/ هیچ انتخاباتی در کشور یکطرفه نبوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۴۴۰

رئیس قرارگاه عمار گفت: در انتخابات‌های ما هیچ گاه نبوده که افراد برای سلایق مختلف وجود نداشته باشند، اما اینکه حالا ما بیایم دست بگذاریم به اینکه فلان شخص حتما از این سلیقه باید باشد، این تحمیل بر دستگاه نظارتی است.

مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «رهبر انقلاب در سخنرانی امسال و البته در انتخابات‌های مختلف اهمیت مساله مشارکت بالا را متذکر شدند، دستگاه‌ها و مسئولان چه مسئولیتی در مسیر ایجاد امید و انگیزه در مردم برای مشارکت دارند؟»، گفت: طبیعی است که مردم به شکل ذاتی انقلاب را قبول دارند و براساس احساس نیازی که برای آن‌ها حاصل شود، نسبت به اینکه حضورشان پای صندوق چقدر موثر است حضور پیدا خواهند کرد؛ اما آنچه که از مسئولین برمی‌آید و باعث می‌شود که انگیزه‌ها برای حضور بیشتر شود، این است که کاری که برعهده‌شان است را خوب انجام دهند.

وی ادامه داد: این یعنی کار مسئولین، مردم را امیدوار می‌کند اما اگر در بین مسئولین سستی ببینند یا بعضاً ببینند به آنچه که گفته می‌شود، عمل نمی‌شود و یا وقتی عمل نمی‌شود و دلیل موجهی دارد آن را برای مردم نمی‌گویند و تشریح نمی‌کنند؛ زمانیکه این قضایا اتفاق بیفتد، یک نوع دلسردی حاکم می شود.

طائب تاکید کرد: بنابراین اگر اینطور باشد که مثلا از بنده به عنوان کسی که قرار است بیایم پای صندوق و در انتخابات شرکت کنم و از آحاد مردم هستم، بپرسند انگیزه‌ات چه مقدار افزایش پیدا می‌کند؟ می‌گویم به این اندازه که از کسانی که مسئولیت کار در دستشان است، عمل ببینم. در نتیجه امیدوار می‌شوم که بیایم پای صندوق، رأِی بدهم و به یاری خدا کارها بهتر شود.

رئیس قرارگاه عمار در واکنش به این مساله که «رهبری هم در شعار سال و هم در سخنرانی خود به مساله مهار تورم تاکید کردند اما از آغاز شاهد گرانی کالاها و اقلام هستیم، حتی گرانی‌های با مجوز مثل افزایش قیمت خودرو، این گرانی‌ها مردم را دچار دلسردی نمی‌کند؟»، اظهار داشت: مساله همین است، خب بعضی مواقع وجود دارد که گرانی‌ها به خاطر کم‌کاری‌هاست، اما بعضی مواقع هم است که گرانی‌ها در بعضی مواقع یا امور دلیلی دارد. مساله مهم این است که بیایند به مردم بگویند. بنده در این دولت موجود یک اشکال بزرگی که می‌بینم ضعف رسانه‌شان است، یعنی این‌ها اطلاع‌رسانی‌شان به شدت ضعیف است و در اثر آن همواره یک فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین دو نکته وجود دارد؛ نکته اول اینکه ما قبول کنیم یک سلسله نفوذی‌ها هستند که به محض اینکه توصیه‌ای از آقا می‌آید و آن‌ها متوجه می‌شوند که این توصیه اگر عمل شود، حرکت انقلاب بهتر و سریع‌تر می‌شود و مردم امیدوارتر می‌شوند، تلاش می‌کنند که این اتفاق رخ ندهد و لذا باید مراقب نفوذی‌ها باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنجایی هم که افزایش قیمت یک دلیل یا علتی دارد و شرایطی برای آن به وجود آمده این را باید شفاف برای مردم توضیح بدهند تا مردم در جریان اتفاقات و کارها باشند.

طائب در واکنش به این نکته که «در بحث مشارکت بالا در انتخابات موضوع حضور سلایق و گروه‌های مختلف هم مطرح است که برای مردم انگیزه شود تا در انتخابات حاضر شوند»، عنوان کرد: ببینید در حقیقت ما تا الان آن چیزی که از نهادهای نظارتی دیدیم این است که هیچ‌گاه نبوده که در انتخابات‌های ما افراد برای سلایق مختلف وجود نداشته باشند، منتها اینکه حالا ما بیایم دست بگذاریم به اینکه فلان شخص حتما از این سلیقه باید باشد، این دیگر تحمیل بر دستگاه نظارتی است.

وی گفت: هیچکس نمی‌تواند ادعا کند و بگوید که انتخابات یکطرفه بوده، این ستم در حق دستگاه‌های نظارتی ما است به این خاطرکه آن‌ها معیارها را می‌بییند. اما اینکه ما حتما می‌خواهیم افراد خاصی در انتخابات باشند، خواسته درستی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز