خبرگزاری کار ایران

رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه:

همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی در مقابله بارژیم صهیونیستی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۲۶۶

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفت: همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی ضروری است.

به گزارش ابلنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تسری تجاوزگری‌های این رژیم به سوریه و لبنان را محکوم و همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات این رژیم را خواستار شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و به ویژه معتکفین در مسجدالاقصی و همچنین اهانت به این مکان شریف و مقدس، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی به منظور بررسی راهکارهای مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.

رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، مهمترین راه مقابله با تروریسم و تجزیه طلبی را حمایت از حاکمیت ملی کشورهای منطقه دانست.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و تشکر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زلزله اخیر ترکیه، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد.

وی همگرایی و وحدت نظر کشورهای اسلامی برای مقابله با این تجاوزگری‌ها در قالب سازمان همکاری‌های اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز