خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

پشت صحنه بی‌حجابی‌ها فرو ریختن بنیان خانواده است/ دل متدینین خون است/ برخورد خلاف قانون با بی‌حجابی کار را خراب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۱۷۵

خطیب موقت جمعه تهران گفت: دل متدینان خون است از بی حجابی‌ها به داد برسید. همه چیز در این کشور باید طبق قانون باشد حتی با بی حجابی برخورد کردن بدون قانون خلاف است. همان طور که بی حجابی منکر است برخورد خلاف قانون با بی حجابی هم منکر است. این رفتارها کار را خراب می‌کند بگذارید قوه قضاییه در این‌باره اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد خاتمی در خطبه این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت امیرالمؤمنین در ماه مبارک رمضان گفت: این مناسبت‌ها می‌گوید به ولایت بپردازیم. ولایت امیرالمؤمنین دژ محکمی است و از ولایت گفتن در حقیقت از توحید گفتن است. اگر زندگی و سیره امام را کسی بخواهد بررسی کند ۳ بخش دارد، بخش اول ارتباط‌شان با خدا است. بخش دوم‌شان ارتباط امامان با خودشان است؛ زهد، ساده زیستی، نظم و اعتدال‌شان منظور است که فراوان نمونه دارد. بخش سوم در رابطه با مردم و مردم‌داری آن‌ها است که هر کدام از بخش‌ها فصول فراوانی دارد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: آنچه که گفتنی است این است امامان سراپا عشق به خدا بودند، نماز و روزه‌شان بخشی از این زیر مجموعه است اما تمام زندگی‌شان عشق به خدا است.  امیرالمؤمنین درباره عشق به خدا می‌گوید؛ خدایی شوید، عاشق خدا هستید، همه کارها برای خدا باشد. علم و راه‌تان برای خدا قرار داده شود. اگر با کسی رفیق و دوست هستید برای خدا دوستش بدارید. اگر با کسی بد هستید در مسائل شخصی نباشد در مسائل خدایی باشد. حرف زدن و نزدتان برای خدا باشد.

وی ادامه داد: مولا علی علیه السلام برای خدا انفاق می‌کرد. ۲۵ بار امام حسن مجتبی پیاده از مدینه به مکه رفته است. ۲ بار همه اموال‌شان را به عشق خدا دادند. امیرالمؤمنین در نامه‌شان می‌گویند به عشق شهادت من زنده هستم اگر به عشق شهادت نبود زنده نبودم.

خاتمی ادامه داد: امام شما علی علیه السلام در دنیا به ۲ جامه فرسوده و ۲ قرص نان اکتفا کرده است‌. هرجا که هستید دغدغه دین داشته باشید. پاک زبان و پاک لقمه باشید و در مسیر حق خط خطی نشوید و افتخار کنید در راه دین هستید و در مسیر پابرجا هستید.

خطیب این هفته نماز جمعه با اشاره شعار سال گفت: این نام‌گذاری که مقام معظم رهبری دارند یک تشریفات نیست، حاصل تامل و فکر و کارشناسی فراوان است. این نام گذاری‌ها نقشه راه کشور و مسئولین است که تورم را مهار کرده و رشد تولید داشته باشند‌. نکته دیگر این است که نام‌گذاری سال جای تامل دارد تورم مشکل مردم است و صابونش به تن مردم خورده است باید جلوی این گرانی افسار گسیخته گرفته شود. اگر تورم‌ مهار شود و رشد تولید نداشته باشیم رکود خواهیم داشت. 

وی تاکید کرد: مشکل اقتصادی ما برای امروز نیست. چندین سال است و نزدیک یک دهه است که مقام معظم رهبری به عنوان  چشم بیدار جامعه سال را اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند. نه این که مشکل فرهنگی نداریم اما مشکلات اقتصادی زیادی داریم. مسئولان بدانند زیر بنای همه مسائل در جامعه قرآنی امنیت است که اگر‌ باشد توسعه خواهد بود. بدانند که مردم باید آرامش داشته باشند نگرانی و اضطراب نداشته باشند. مردم اقتصاد آباد و آزاد داشته باشند.

خاتمی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان گفتند جهبه دشمن در حال فروپاشی است. آمریکای اوباما از بوش ضعیف‌تر است، آمریکای ترامپ از اوباما ضعیف‌تر و آمریکای بایدن از ترامپ ضعیف‌تر است. مشاهده کردید که آمریکا قصد داشت اتحاد عربی علیه ایران به وجود بیاورد که موفق نشد. آمریکایی لاتین که حیاط خلوت آمریکا بود ضد آمریکا شده است‌. این‌ها همه وعده خدا است و این خدا است نقشه آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

وی ادامه داد: شما با خدا باشید دشمنان شما هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: تززل رژیم صهیونیستی موضوع بعدی است که مقام معظم رهبری گفتند در طول ۷۵ سال گذشته بی سابقه است. مهاجرت‌ها بی‌سابقه است و حدود ۲ میلیون نفر مهاجرت کردند و نمی‌خواهند در این بلاد غصبی باشند. در طول ۴ سال ۴ نخست وزیر عوض کردند. مقام معظم رهبری فرمودند من گفتم ۲۵ سال آینده را نخواهند دید اما گویا خودشان بیشتر عجله دارند و این وعده خدا است‌ .

وی ادامه داد: گنبد آهنین تشکیل دادند اما ۱۰۰ موشک به اسرائیل خورد و فکر کردند با گنبد آهنین می‌توانند جلوی موشک ها را بگیرند.

خاتمی با اشاره به روز جهانی قدس گفت: هفته دیگر روز جهانی روز قدس است این راهپیمایی یار مظلوم بودن و ضد ظالم بودن است عمل به این وصیت یعنی مرگ بر اسرائیل. به تعبیر امام این مرگ‌های شما برای هم آمریکا و هم اسرائیل مرگ می‌‌آورد.

وی درباره حجاب بیان کرد: کلمات نورانی آقا را شنیدید، ایشان گفتند حجاب یک مسئله شرعی است و مسئله دولتی نیست، هرکس که دین باور است به حجاب باور دارد. فرمودند کشف حجاب هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است. در هفته‌های اول انقلاب امام قاطعانه از حجاب گفتند.

خاتمی گفت: این بی‌حجابی‌ها عادی نیست پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها فرو ریختن بنیان خانواده است. پشت صحنه این بی حجابی‌ها فرو ریختن آرامش جامعه است. پشت ریختن این بی حجابی‌ها اندولس کردن ایران است.

وی عنوان کرد: یک تئوریسین ایرانی گفته است دو رکن را در ایران بزنیم کار ایران تمام است یک زدن حجاب و دومی ولایت فقیه است .‌گفته است اگر حجاب را بزنیم ولایت فقیه را از بین خواهیم برد که کور خوانده اند. بی حجاب‌ها جزو این ملت هستند که اگر بدانند نقشه دشمن چیست دست از این کارها برخواهند داشت.

وی با اشاره به بیانیه وزارت کشور گفت: شهدا برای این که حجاب بماند شهید شدند‌ .  هنوز هم شهید می‌آورند دل متدینان خون است از بی حجابی‌ها به داد برسید. همه چیز در این کشور باید طبق قانون باشد حتی با بی حجابی برخورد کردن بدون قانون خلاف است. همان طور که بی حجابی منکر است برخورد خلاف قانون با بی حجابی هم منکر است. این رفتارها کار را خراب می‌کند بگذارید قوه قضاییه در این‌باره اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز