خبرگزاری کار ایران

قدردانی کمیته حمایت از فلسطین ریاست جمهوری از اندونزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۶۷

کمیته حمایت از فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور و نخبگان کشور اندونزی به دلیل مخالفت با حضور تیم رژیم صهیونسیتی در «جام جهانی فوتبال جوانان زیر ۲۰ سال» در این کشور تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه کمیته حمایت از فلسطین نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

در شرایطی که حاکمان برخی از کشورهای اسلامی، بر خلاف اراده مردم خود، اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی کرده‌اند، تصمیم ریاست جمهوری اندونزی علیه این دولت جعلی، اقدامی اصولی و عزتمندانه نشان داد.

اندونزی در این اقدام اسلامی و انسانی، با حضور تیم رژیم صهیونسیتی در «جام جهانی فوتبال جوانان زیر ۲۰ سال» در این کشور مخالفت کرد.

رژیم غاصب در حالی تصمیم دارد تیم جوانان خود را در این مسابقات شرکت دهد که در همین چند ماه اخیر، دهها تن از جوانان برومند و نوجوانان بی‌گناه فلسطینی را به شهادت رسانده یا مجروح کرده است. 

مخالفت دولت و نخبگان اندونزی با حضور صهیونیست‌ها در کشورشان، نشان‌دهندهٔ آن است که در نقاط مختلف جهان - اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی - مردم و دولتمردان نسبت به جنایات آنها آگاه‌تر شده و نمی‌توانند نسبت بدان بی‌تفاوت باشند.

یک نمونهٔ این آگاهی، اتفاقاتی بود که در «جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر» رخ داد و به اعتراف خودِ اسرائیلی ها، آن رویداد را به "جام جهانیِ شکست صهیونیسم" تبدیل کرد.

نمونه دیگر نیز «سومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس» بود که هنرمندان ۴۹ کشور جهان - ۲۱ کشور مسلمان و ۲۸ کشور غیر اسلامی - در آن شرکت کرده و از مردم مظلوم فلسطین قاطعانه حمایت کردند.

گرچه مسئولان فیفا به دنبال پس گرفتن میزبانی مسابقات از اندونزی، به دلیل عدم موافقت آنها با حضور تیم رژیم غاصب هستند، اما چه این مسابقات در این کشور برگزار شود و چه نشود، بی شک اینگونه اقدامات موجب روحیه‌ و انگیزه‌ مضاعف در جبههٔ پشتیبانی از فلسطین شده و صهیونیست‌ها را ناامیدتر از گذشته می‌کند.

ضمن تشکر مجدد از رییس محترم جمهوری، نخبگان و مردم کشور اندونزی، در این ماه مبارک از خداوند متعال مسألت داریم که بزودی پایان عمر رژیم ننگین و جوان و کودک‌کُشِ صهیونیستی را رقم زند.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین (نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران)

۱۵ فروردین ۱۴۰۱

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز