خبرگزاری کار ایران

رئیسی در آیین افتتاح سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم:

حساسیت نسبت به دیگر منکرات از جمله مفاسد اقتصادی مطالبه درست و به حق افکار عمومی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۶۹۶

رئیس جمهور قرآن را جلوه رحمانیت پروردگار دانست و اظهار داشت: انسانیت انسان در پرتو ارتباط با قرآن و وحی شکل گرفته است و ارزش بیان و قلم در عالم نیز به آن است که در مسیر تعالی و کمال انسان عمل کند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه همزمان با روز «جمهوری اسلامی ایران»، در دهمین روز ماه مبارک رمضان در آیین افتتاح و آغاز به کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امروز را روزی مبارک توصیف کرد و گفت: مردم ایران در این روز که روز جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی است، اراده کردند که دین بر سرنوشت آنها حاکم بوده و همه ارتباطات آنها متاثر از دین و آموزه‌های قرآنی باشد

رئیس جمهور با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبرا (س) اظهار داشت: بسیار خرسندم که در ماه قرآن و ماه لیله‌القدر در جمع خادمان، حافظان، مترجمان، مفسران و کسانی حضور دارم که زندگی خود را در انس با قرآن رقم زدند و خوشا به حال آنان که عمل به قرآن را پیشه خود کردند.

رئیسی قرآن را جلوه رحمانیت پروردگار دانست و اظهار داشت: انسانیت انسان در پرتو ارتباط با قرآن و وحی شکل گرفته است و ارزش بیان و قلم در عالم نیز به آن است که در مسیر تعالی و کمال انسان عمل کند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی را از جمله روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و جلوه روشنی از باور امام خمینی به مردم دانست و افزود: نگاه امام به رای مردم هیچگاه تشریفاتی نبود و مراجعه ایشان به رای مردم برای انتخاب نوع حکومت و همچنین تایید قانون اساسی مبتنی بر احکام الهی و اسلامی از جلوه‌های زیبای باور و اعتقاد به مردم در سیره و سلوک ایشان است.

رئیسی در ادامه توسعه فرهنگ قرآنی در کشور را مرهون ترغیب‌ها، تشویق‌ها و پیگیری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بنده شخصاً برای همه چهره‌های قرآنی ارزش فراوانی قائلم اما حقیقتاً آنچه که در حوزه قرآن در کشور اتفاق افتاده، ماحصل توجه و نگاه ویژه رهبری معظم انقلاب به توسعه فرهنگ قرآنی بوده است.

وی با اشاره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر وجود ۳۰۰ حافظ قرآن کریم تنها در یکی از روستاهای کشور، تحقق هدف‌گذاری ۱۰ میلیون حافظ در کشور را دست یافتنی خواند و تصریح کرد: رویدادهای قرآنی نظیر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از جمله اقدامات بسیار خوب و موثر در زمینه ترویج و نشر معارف قرآنی در جامعه و امری پسندیده است که وزارت ارشاد باید اینگونه برنامه‌ها را در سایر استان‌ها شهرستان‌ها و شهرهای کشور نیز توسعه دهد.

رئیس جمهور در ادامه دگرخواهی در پرتو خداخواهی و توجه به آحاد جامعه به ویژه نیازمندان و همچنین احساس مسئولیت در نهی منکرات و دعوت به معروف‌ها در جامعه را از اولویت‌ها و فضیلت‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در نگاه دینی کسانی که عهد می‌بندند، فقط رای نمی‌دهند، بلکه همواره پای عهد و پیمان خود هستند و مردم ما برای تحقق همه ارزش‌های انقلابی و اسلامی تا آخرین لحظه پای عهد و میثاق خود هستند.

رئیسی به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های بحق متدینین در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب یک ضرورت دینی و یک امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است که برای فرد و جامعه در برابر هرگونه آسیب و لغزشی مصونیت ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ممکن است کسانی هم باشند که به این مفاهیم الزام و اعتقادی نداشته باشند که در اینجا استفاده از ظرفیت مراکز علمی، مباحثه و گفتگوهایی اقناعی مورد تاکید ما است. در عین حال در این رابطه یک الزام قانونی وجود دارد و همه اقشار جامعه با هر نگرش و گرایشی ملزم به رعایت این قانون هستند.

رئیسی با بیان اینکه بحمدالله زنان و دختران ما تاکنون پابندی خود به قانون را ثابت کرده‌اند و بعد از این نیز اینچنین خواهد بود، افزود: نقطه اشتراک همه وصایای شهدا حفظ اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی است و امروز ما به عنوان بازماندگان شهدا باید به وصایای آنها پایبند باشیم.

رئیسی حساسیت نسبت به دیگر منکرات از جمله در موضوع مفاسد اقتصادی را از دیگر مطالبات درست و به حق افکار عمومی در کنار موضوع بدحجابی عنوان کرد و گفت: وظیفه مسئولان پاک نگه داشتن جامعه اسلامی از لوث وجود مفسدان و توجه به همه بایدها و معروف‌ها و همه نبایدها و منکرات است.

رئیسی در پایان همچنین خطاب به جامعه قرآنی کشور تاکید کرد: شما نیز امروز وظیفه دارید توجه به مفاهیم قرآنی، دشمن‌شناسی و امیدبخشی در جامعه را در راس اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهید.

رئیس جمهور افزود: آنچه امروز بیش از هر چیزی در جامعه ضرورت دارد، امیدبخشی و امیدآفرینی است و آنها که به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد یاس در مردم هستند، بدانند یا ندانند در مسیر تحقق خواست دشمنان حرکت می‌کنند.

رئیسی تاکید کرد: تردید نداریم که به برکت قرآن و خون شهدا، حضور مردم در عرصه‌های مختلف و خدمتگزاری دولتمردان موانع پیشرفت کشور برداشته خواهد شد و آینده بسیار روشنی در پیش خواهیم داشت.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه قرآن و عترت، مهمترین ماموریت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ را عبور از مرحله دولت اسلامی به جامعه اسلامی و زمینه‌سازی برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی عنوان کرد و افزود: در این مسیر توجه به فرهنگ نورانی قرآن در راس امور است و بازگشت به عقب و ارتجاع جایی نخواهد داشت و جامعه بیش از پیش به سلوک دینی آراسته خواهد شد.

در این مراسم و با حضور رئیس‌جمهور همچنین از خانم پروین امین‌آبادی فراهانی در رشته مدیریت قرآنی، خانم مریم حاجی عبدالباقی در رشته آموزش قرآن کریم، حجت الاسلام علی رهبر در رشته تحقیق و پژوهش‌های قرآنی، مهدی ساغرزاده در رشته تولید نرم‌افزارهای قرآنی، محمدحسین سبزعلی در رشته قرائت قرآن کریم، علیرضا اصفهانی در رشته آموزش قرآن کریم، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی در رشته تحقیق و پژوهش‌های قرآنی، عبدالحمید قدیریان در رشته امور سینمایی، سید سعید کافی در رشته کتابت و خوشنویسی قرآن کریم، محمود کریمی در رشته حفظ قرآن کریم و جواد پناهی در رشته قرائت قرآن کریم به عنوان خادمان قرآنی با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز