خبرگزاری کار ایران

در دیدار یک مقام وزارت امور خارجه با دبیرکل مجمع اقتصادی بوائو مطرح شد؛

تاکید بر تقویت همکاری‌های ایران و مجمع اقتصادی بوائو

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۵۴۵

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست سالانه "مجمع بوائو برای آسیا" با لی بائودونگ دبیرکل مجمع ملاقات و در خصوص راه‌های تقویت همکاری‌ها تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، علوی نیز در این ملاقات اهمیت آسیا را در مبادلات اقتصادی جهان مورد تاکید قرار داد و بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران به تقویت مناسبات اقتصادی با کشورهای آسیایی از جمله در چارچوب مجمع بوائو تاکید کرد.

وی همکاری در حوزه‌های مواصلات و  انرژی را از جمله اولویت‌های کشورمان در تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه برشمرد و آمادگی ایران برای برگزاری رویدادهای مشترک با مجمع بوائو در این حوزه‌ها و سایر حوزه های مورد علاقه را اعلام کرد.

لی بائودونگ نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد خواستار حضور بخش‌های خصوصی  ‌و دولتی ایران در نشست‌ها و برنامه‌های مجمع بوائو شد.

یادآور می‌شود "مجمع بوائو برای آسیا" ۲۳ سال پیش تشکیل شد و همه ساله نشست‌هایی را با حضور مقامات بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی آسیایی و جهانی برگزار می‌کند. نشست سالانه امسال که اولین نشست حضوری پس از شیوع کرونا بود که با سخنان نخست وزیر چین و حضور نخست‌وزیران و مقامات برخی کشورهای آسیایی و غیرآسیایی در شهر بوائو استان هاینان چین آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز