خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس:

تلف شدن ۱۰ یوز توران تنها طی یکسال بسیار نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۵۶

رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس با انتقاد از نبود مدیریت صحیح حفاظت از گونه‌های حیات وحش در کشور تاکید کرد: تلف شدن ۱۰ یوز توران تنها طی یک سال بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش ایلنا، سمیه رفیعی با ابراز تاسف از مرگ یک قلاده یوز ماده باردار در استان سمنان گفت: علی رغم نصب تابلوهای هشدار دهنده همچنان تصادف یوزها در جاده میامی - سبزوار رخ می‌دهد که این امر نشان از عدم نظارت و مدیریت صحیح این مسیر است.

وی با انتقاد از وضعیت حفاظت از گونه‌های حیات وحش کشور تصریح کرد: این وضعیت خصوصا در مورد گونه‌های در معرض خطر انقراض کشور که کم هم نیستند بسیار نگران کننده است و در صورت تداوم این روند قطعا شاهد انقراض این گونه‌ها خواهیم بود.

رییس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس با بیان این که باید سازمان حفاظت محیط زیست ضمن داشتن برنامه مشخص برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر، نظارت دقیقی بر اجرای این برنامه داشته باشد افزود: این در حالیست که علی رغم تاکیدات مکرر در جلسات تخصصی کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست متاسفانه شاهد اجرای پروژه‌های نمایشی هستیم و عملا حفاظت از زیستگاه اصلی رها شده است.

وی به تلف شدن پیروز - توله یوز ایرانی - اشاره کرد و گفت: هنوز پاسخ مشخصی در خصوص علت تلف شدن، عوامل دخیل در این زمینه و نحوه برخورد با آنها به مجلس ارایه نشده است.

رییس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایمن‌سازی جاده میامی - سبزوار برای تردد یوزها گفت: شخصا با وزیر راه ‌در این خصوص صحبت کردم و قول‌هایی ایشان در این زمینه دادند که امیدواریم از سال جاری این پروژه کلید بخورد.

وی با بیان این که یکی از عوامل تهدید یوزپلنگ ایرانی در استان سمنان، تصادفات این حیوان با خودروهای عبوری در جاده میامی - سبزوار است تصریح کرد: علی‌رغم نصب تابلوهای هشدار دهنده و کاهش سرعت در این مسیر همچنان شاهد بی‌توجهی برخی رانندگان در این مسیر چه در روزها و چه شب‌ها هستیم که در این خصوص از رییس پلیس راهور فراجا و رییس پلیس راه راهور فراجا انتظار داریم تا ضمن تقویت گشت‌های مسیر، سختگیری بیشتری به تخلفات سرعتی صورت گیرد. از سوی دیگر رانندگان این مسیر نیز باید با احتیاط بیشتر و رعایت سرعت مجاز در این محدوده چند کیلومتری تردد کنند تا شاهد رخداد حوادث ناگوار برای یوزهای ایرانی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز