خبرگزاری کار ایران

کمک ۸.۶ میلیارد ریالی سران قوا به گلریزان ستاد دیه کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۳۸

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: سران قوای مجریه، قضائیه و مقننه به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با اختصاص رقمی معادل ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، در سی و ششمین جشن گلریزان این نهاد مردمی مشارکت داشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اعلام این خبر گفت: رمضان ۱۴۰۲ حجت الاسلام رئیسی با اهدای مبلغی معادل ۷ میلیارد ریال، محمدباقر قالیباف با واریز مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال و حجت‌الاسلام اژه‌ای نیز با اختصاص بخشی از حقوق ماهانه خود به میزان یکصد میلیون ریال در راستای آزادی محکومان غیرعمد همیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند شدند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور افزود: چراغ آیین گلریزان ستاد دیه کشور امسال نیز طبق رسم هر ساله با کمک رهبر معظم انقلاب اسلامی روشن شده و با دریافت رقم ۱۵ میلیارد ریال از سوی معظم‌له تا به امروز زمینه آزادی صدها زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده است.

وی با اشاره به ماهیت مردمی ستاد دیه اظهار کرد: منبع مالی تمام اقدامات حبس‌زداء ستاد دیه در سراسر کشور همواره متکی به کمک‌های دریافتی خیرین خداجو بوده و در این راستا با عنایت به جمعیت ۱۲ هزار نفری زندانیان جرایم غیرعمد موجود در سطح ندامتگاه‌ها، همیاری بیشتر طبقات مختلف اجتماعی و همراهی دیگر شخصیت‌های حقوقی و مسئولین نظام در برپایی هرچه باشکوه این آیین معنوی انتظار می‌رود.

جولایی در خصوص دلایل غیرحضوری بودن گلریزان امسال ستاد دیه کشور گفت: به جهت سفرهای نوروزی بسیاری از هموطنان عزیز و همچنین حفظ سلامت خیرین در روزهای شیوع سویه جدید کرونا مقرر گردید سی و ششمین آیین گلریزان ستاد دیه مرکز با شعار «شما هم دعوتید» به صورت غیرحضوری برپا شود تا چتر حمایتی ویژه «ماه مهمانی خدا» تا روزهای منتهی به عید فطر بر روی جمعیت زیادی از زندانیان نیازمند گسترده شود.

وی در خصوص راه‌های ارتباطی خیران با ستاد دیه یادآور شد: با توجه به سابقه و مقبولیت مراجعات حضوری به نمایندگی‌های ستاد دیه و حضور حداکثری خیرین در برخی از جشن‌های گلریزان، اما عمده وجوه واریزی مردم شریف ایران برای امر حسنه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از طریق پرداخت‌های برخط انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از هموطنان با وجود مهاجرت دائمی از مرزهای سرزمینی و جمع کثیری از اقشار مردمی بدون لحاظ مرزبندی‌های مختلف سیاسی از داخل و خارج با هدف مساعدت از محبوسان غیربزهکار، کمک‌های نقدی‌شان را از طریق شماره‌های ۷۴/۷۴ (بانک ملت)، ۷۷۷۷ (بانک تجارت)، ۵۵۵۵۵ (بانک ملی) یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۷۵۰۳ (بانک ملی) به حساب ستاد دیه کشور واریز نموده و در ثواب این اقدام خداپسندانه مشارکت می‌جویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز