خبرگزاری کار ایران

مخبر در همایش سراسری مدیران دولت مردمی:

دشمنان پس ازشکست در اغتشاشات، توجه خود را بر مسائل اقتصادی متمرکز کردند/ مهار تورم از طریق رشد اقتصادی و مردمی سازی اقتصاد به دست می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۷۶۴

معاون اول رییس جمهور در همایش سراسری مدیران دولت مردمی نامگذاری سالهای مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوین اقتصادی را هوشمندانه توصیف کرد و گفت: اگر فقط بخشی از توصیه ها و شعارهای رهبری را به درستی اجرا می‌کردیم امروز وضعیت کشور متفاوت بود.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر صبح امروز در این همایش که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: در سالی که گذشت در برخی مولفه‌های اقتصادی در وضعیت جنگ تن به تن با دشمنان قرار داشتیم و دولت به شکل یک قرارگاه با مدیریت رئیس جمهور در حال تلاش برای مقابله با این موضوع بود. دشمنان در این جنگ ترکیبی با تسلط سنگین رسانه‌ای هم اقدامات و عملیات اقتصادی و هم کارهای تبلیغی_رسانه ای می کردند و این رویه را از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تدارک دیده بودند اما نقطه اوج آن در اوایل سال ۱۴۰۱ شروع شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان تصور می کردند که در جریان حذف ارز ترجیحی می‌توانند کشور ما را به هم بریزند، افزود: وقتی با مدیریت شخص رییس جمهور و همراهی خوب مردم این مقطع را پشت سر گذاشتیم، دشمنان اقدامات و روش دیگری را در پیش گرفتند.

مخبر با یادآوری اینکه بدلیل شرایط کشور در زمان آغاز بکار دولت سیزدهم و دل بستن دشمن به این شرایط برای ضربه زدن به کشور، محور تقابل ما از ابتدا مسائل اقتصادی بوده است، تصریح کرد: وضعیت درآمدها، فروش نفت، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، وضعیت ذخایر کالاهای اساسی، دارایی‌های بلوکه شده کشور، ناترازی شدید بودجه دولت به نحوی که پرداخت حقوق ها و تامین هزینه های جاری جز از طریق استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شد، تورم ۵۹,۶ درصدی بخشی از مسائلی بودند که دشمنان به تداوم آنها دل بسته بودند.

وی افزود: خوشبختانه دولت توانست اغلب این مسائل را پشت سر بگذارد بطوری که در اسفند ۱۴۰۰ در بیشتر مولفه‌های اقتصادی کشور وضعیت مناسبی پیدا کردیم، یعنی تورم کشور تا بیست و چند درصد کاهش یافت، تامین ذخایر کالاهای اساسی انجام شد، فروش نفت که آن زمان حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز بود به یک میلیون دویست هزار بشکه رسید و بسیاری از مسائل و اختلافات منطقه ای از مسیرهای دیپلماتیک حل و فصل شد.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم شخص رییس جمهور به درستی راهبرد ارتباط وسیع و بسیار عمیق با کشورهای همسایه و دیگر کشورها را در پیش گرفت و همین اقدام توانست ما را در شرایط تحریم رو به جلو پیش ببرد.

مخبر با بیان اینکه اگر حذف ارز ترجیحی با تدبیر و دقت و پس از اقتدار ناشی از حل مسائل اقتصادی کشور انجام نمی شد، می توانست مشکلات اقتصادی جدی در کشور به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: دشمنان پس از اینکه در جریان اغتشاشات نیز نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، تمام امکانات خود را بر مسائل اقتصادی و خصوصا ارز متمرکز کردند و هر اقدامی که دولت برای کنترل نرخ ارز انجام می‌داد فورا دشمنان اقدام دیگری برای مقابله با تدابیر دولت در پیش‌ می گرفتند و این مقابله همچنان ادامه دارد و مطمئن هستیم با همکاری همه دستگاه ها و مدیران مجموعه می توانیم این شرایط را نیز کنترل کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه به فضل الهی نقطه اوج تقابل اقتصادی را پشت سر گذاشته ایم، تصریح کرد: یکی از کارهای مهم در این دولت این بود که رییس جمهور همچون یک دیده‌بان هوشمند و بصیر مراقب بود که بدلیل تمرکز بر حل مسائل و اقدامات دشمنان از کارهای اصلی کشور باز نمانیم و با کارهای بزرگی که در سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دست اقدام است امیدوارم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در کشور باشیم.

مخبر خاطرنشان کرد: راهبرد اساسی که رهبری برای مسائل اقتصادی اعلام کردند دور زدن تحریم ها نبود بلکه خنثی سازی اثر تحریم ها بود و این موضوعی بود که در دولت سیزدهم به طور جدی بر آن تمرکز کردیم.معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در شعار سال جاری هم راهبرد و هم راهکار را مشخص کرده اند. ایشان در سخنرانی روز اول فروردین در مشهد مقدس راهکار تحقق شعار سال را اعلام کردند. ایشان فرمودند مهار تورم از طریق رشد اقتصادی به وسیله مردمی سازی اقتصاد و آوردن مردم به صحنه باید صورت گیرد که اگر بتوانیم مردم را به صحنه بیاوریم هم مهار تورم و هم رشد اقتصادی محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی از مسائل اجتماعی و اقتصادی در کشور نیست که دولت برای آن برنامه مدون نداشته باشد، افزود: سند تحولی که رییس جمهور در ابتدای دولت سیزدهم ارائه کرد، امروز در دولت به برنامه ای عملیاتی تبدیل شده و در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز