خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال بررسی کرد؛

توافق ایران و عربستان چه کمکی به اقتصاد ایران می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۷۸

روزنامه آمریکایی نوشت که توافقنامه امضاشده توسط ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک، اگرچه به سال‌ها خصومت بین دو رقیب در خاورمیانه پایان می‌دهد، اما برای نجات اقتصاد ایران کافی نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به اینکه ایران پیش از امضاء توافقنامه با عربستان، از یک بحران اقتصادی شدید رنج می‌برد، تاکید کرد: به عنوان مثال پول ایران طی دو هفته پایانی فوریه یک پنجم ارزش خود را از دست داد و به سطح کاهشی بی سابقه‌ای رسید و بر مشکلات این کشور افزود.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم امکان احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) و کاهش بخشی از تحریم های آمریکا، تورم در ایران بالاست و در اواخر سال گذشته به ۵۹ درصد رسید.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که اعلام توافق با عربستان در کوتاه مدت به کاهش اندکی فشار بر ریال ایران کمک کرد، اما پس از آن ارزش پول ایران به روند کاهشی خود ادامه داد.

این روزنامه به نقل از اقتصاددانان و بازرگانان مدعی شد که عربستان و دیگر همسایگان ایران علیرغم احیاء روابط دیپلماتیک تهران با ریاض، بعید است مقادیر زیادی نقدینگی برای سرمایه‌گذاری در ایران تزریق کنند.

آن‌ها همچنین معتقدند که عربستان می خواهد بداند که آیا تهران با توقف ارسال محموله های تسلیحاتی به متحدان خود در یمن، به توافق پایبند خواهد بود یا خیر.

وال استریت ژورنال توضیح داد که تحریم‌‌های غرب علیه ایران مانعی قوی برای ورود این کشورها به اقتصاد ایران خواهد بود.

گفتنی است ایران و عربستان در ۱۰ مارس در پکن، پایتخت چین، توافق کردند که روابطی را که ۷ سال پیش بین آن ها قطع شده بود از سر بگیرند و ظرف دو ماه سفارت های دو کشور را بازگشایی کنند.

عربستان تایید کرد که توافق با ایران بر اساس احیای روابط دیپلماتیک و ضمن تمایل مشترک دو طرف برای حل اختلافات از طریق ارتباط و گفت و گو منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز