خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه استرالیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۱۸

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، امیرعبداللهیان ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تاکید کرد و اظهار داشت: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری میان دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

امیرعبداللهیان به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره و بیان داشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاهوازیه در استرالیا اشاره و تاکید کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز  بر تداوم گفت‌وگو و دیپلماسی میان ایران و استرالیا تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سوء تفاهمات باز نگه داریم.

پنی وانگ همچنین از ادامه گفت و گوها میان ایران و غرب و همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال نمود و این همکاری را سازنده توصیف کرد.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز