خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اراکی در گفت‌وگو با ایلنا:

بسیاری از اختلافات نشأت گرفته از خودخواهی‌ها و مصلحت‌خواهی‌های شخصی است/ اگر خودمان را بخشی از مردم بدانیم، می‌توانیم انسجام ملی را ترمیم کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۳۶

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید خودمان را همیشه بخشی از این ملت و مردم بدانیم. اگر این‌گونه نگاه کردیم و با دیگران این‌گونه تعامل کردیم، به نظر من می‌توانیم آن انسجام ملی را بیش از گذشته ترمیم کنیم.

آیت‌الله محسن اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که صاحبان تریبون، مسئولان و دولتمردان باید چه اقداماتی را در راستای انسجام ملی و وحدت داخلی انجام دهند، گفت: اولین شرط انسجام ملی، پایبندی به قانون و عمل در چارچوب قانون و ضوابط مورد قبول همه است. اگر چنین عمل کنیم، خواه یا ناخواه هرکسی جای خودش را می‌شناسد و حدود کار خودش را خواهد دانست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بسیاری از تضادها و بسیاری از ناهماهنگی‌ها در نتیجه تشخیص‌های انفرادی و کارهای خارج از ضابطه و چارچوب است و این مسئله، مسئله اصلی است. 

وی با بیان این‌که مسئله دیگر این است که ما باید خودمان را از خودخواهی‌ها و انحرافات اخلاقی پاک کنیم، اظهار داشت: بسیاری از اختلافات به گفته حضرت امام اینگونه است که «دعواها برای خدا نیست و دعواها از روی هوای نفس است» و غالباً هم چنین است که اختلافات نشأت گرفته از خودخواهی‌ها و مصلحت‌خواهی‌های شخصی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر ما بدانیم مصلحت عامه مردم هست، مصلحت شخصی خود ما هم در سایه آن تأمین می‌شود. باید خودمان را در سایه مردم بشناسیم و خودمان را به نام بخشی از مردم بشناسیم نه به عنوان جدای از مردم و یا برتر از مردم؛ این حالت قطعا موجب انسجام اجتماعی می‌شود. 

اراکی ادامه داد: قرآن هم به ما این‌گونه یاد داده است، هرگاه که با خداوند صحبت می‌کنیم می‌گوییم «إِیّاکَ نَعبُدُ وَ إِیّاکَ نَستَعینُ» ما «می‌پرستیم تو را، ما از تو کمک می‌گیریم» نمی‌گوید من؛ یعنی ما باید خودمان را همیشه در ضمن این مجموعه بدانیم، خود را بخشی از این ملت و مردم بدانیم. اگر این‌گونه نگاه کردیم و با دیگران این‌گونه تعامل کردیم، به نظر من می‌توانیم آن انسجام ملی را بیش از گذشته ترمیم کنیم.

وی درباره این‌که در ماه‌های گذشته مشاهده کردیم مردم دلخوری‌ها و گلایه‌هایی داشتند، دولتمردان و مسئولان برای از بین بردن این دلخوری‌ها و گلایه‌ها چگونه باید اقدام کنند، گفت: مسئولین باید در حل مشکلات جدیت داشته باشند، مسئولین باید نسبت به عمل به آنچه می‌گویند، اصرار کنند. عملی کردن قول و قرارها و برنامه‌ها بسیار بسیار مهم است. اگر مردم مشاهده کردند دولت به آنچه می‌گوید، عمل می‌کند و در راستای عمل به قوانین، عمل به برنامه‌ها و عمل به آنچه به مردم وعده می‌دهد، جدی است، اعتمادشان هم جذب می‌شود. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با لیان اینکه ما همیشه توطئه دشمن را داشته‌ایم، اما توطئه دشمن اثر نخواهد کرد، گفت: همانطور که مردم نشان داد‌ه‌اند، با نظام هستند و توطئه دشمن را پس می‌زنند، اما اگر خدایی ناکرده اعتماد مردم از نظام و دلتمردان سلب شود، ممکن است دشمن بتواند در بین مردم رخنه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز