خبرگزاری کار ایران

دادستان هرمزگان:

خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش توقیف خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۶۹۶

دادستان مرکز استان هرمزگان گفت: با توجه به مصوبه شورای تأمین استان، خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش ۶ ماه توقیف خواهند شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا احمدی منش اظهارکرد: امسال با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، شرایط ویژه‌ای در سفر‌های نوروزی را خواهیم داشت که می‌طلبد دستگاه‌های انتظامی و خدمات‌رسانی در این خصوص، آمادگی مضاعفی داشته باشند.

وی تأکید کرد: روال ما در جاده‌ها سختگیری در مقابل تخلفات حادثه‌ساز است چرا که حدود ۲ هزار ۵۰۰ راننده متخلف و حادثه‌ساز عامل مرگ و میر و قطع عضو ۱۶ هزار هموطن ما هستند و از این رو در رابطه با اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی و مجازات متخلفین هیچ‌گونه مماشاتی در کار نخواهد بود.

 احمدی منش در ادامه افزود: یکی از مهمترین نگرانی‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان در ایام نوروز با توجه به افزایش سفر‌های جاده ای، تردد خودرو‌های شوتی و سوخت بر فاقد پلاک یا پلاک مخدوش است که مخاطرات جدی را برای مسافران در محور‌های مواصلاتی استان ایجاد کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: باعنایت به اینکه تردد خودرو‌های فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش و تقلبی برخلاف مقررات و مغایر با نظم و امنیت می‌باشد لذا برخورد قانونی با اینگونه خودرو‌ها به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

احمدی منش تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش در احساس امنیت شهروندان و مسافران نوروزی تأثیرات نامطلوبی دارند و با توجه به اینکه برخورد با این قبیل وسایل نقلیه در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم حائز اهمیت است، با توجه به مصوبه شورای تأمین استان هرمزگان مقرر شده است، خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش علاوه بر مجازات‌های مربوط به تغییر ارقام و مخدوش کردن پلاک، ضمن معرفی به پارکینگ، ۶ ماه نیز توقیف شوند.

دادستان مرکز استان هرمزگان همچنین بیان کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی یا الصاق پلاک تقلبی یا پلاک متعلق به وسایل نقلیه دیگر، جرم بوده و در این قانون برای مرتکبان از ۶ ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

علیرضا احمدی منش عنوان کرد: امسال کاهش حوادث جاده‌ای به عنوان یک شاخص در ارزیابی‌ها تعریف شده و تأکید اعضای شورای تأمین استان هرمزگان بر کاهش ۵۰ درصدی تصادفات است که ما هم همین هدف را در دستگاه قضایی استان پیگیری می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در پایان با پیش‌بینی حضور ۶ میلیون مسافر در ایام نوروز، خاطرنشان‌کرد: با توجه به مصوبات شورای تأمین استان، تمهیداتی ویژه‌ای جهت ارتقای امنیت عمومی جامعه و جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات اندیشیده شده است که عملیاتی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز