خبرگزاری کار ایران

نوری در گفت‌وگو با ایلنا:

اولویت ما در سال ۱۴۰۲ تکمیل رتبه‌بندی معلمان است/ سال گذشته در خصوص تعطیلی مدارس افراطی عمل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۶۰۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ما این تعطیلات مدارس را بررسی کردیم و در جلسات هم بردیم و ثابت کردیم که ما افراطی عمل کرده‌ایم و گفتیم کشورهای دیگر هم تعطیلات را دارند اما این‌گونه نیست، آن‌ها بیشتر بچه‌ها را وادار می‌کنند که در این محیط چگونه بهداشت را رعایت کنند.

یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که چقدر لازم است دولتمردان و مسئولان در سال جدید به حفظ وحدت و انسجام ملی کمک کنند، گفت: خداراشکر ما در دولت با کمیسیون آموزش و فرهنگی و سایر کمیسیون‌های مجلس و همچنین با قوه قضائیه الحمدالله ارتباط و انسجام خوبی داریم و به دلیل اینکه آموزش و پرورش یک وزارت‌خانه مورد توجه است، همه کمک کرد‌ه‌اند و ما هم تلاش‌مان بر این بود که یک ارتباط مستحکمی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عزیزان در دولت بسیار کمک می‌کنند و از همین رو تفاهم‌نامه و نشست و برخاست‌هایی را داریم، بسیاری از وزیران به وزارت آموزش و پرورش آمدند و سر زدند و اقدامات بسیار خوبی هم انجام دادند که برای وزارت‌خانه بسیار خوب است.

وی در رابطه با فراز و نشیب‌های که وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته مخصوصا با حوادث پیش آمده در کشور داشته است، عنوان کرد: در رابطه با فراز و نشیب‌ها بله در یک‌سال گذشته مسائلی را داشتیم. حوادث اخیر (مسمومیت دانش آموزان) یک منشأ اولیه داشت، اما بد معرفی شد و بعد بسیار بدتر برجسته شد. بخشی هم شاید توسط شبکه‌های غیررسمی داخلی حتی بخشی از شبکه‌های رسمی و اطلاع‌رسانی جمعی داخلی گفته شد. دشمن هم دشمن است دیگر. سوار این موج شد و آمد یک کاری کرد که اولیا بسیار نگران شوند و ما هم برای اولیا بسیار نگران بودیم، ولی آنقدری نبود که با این اتفاق این همه تعطیلی داشته باشیم.

نوری ادامه داد: تعطیلات دیگری هم مرسوم شده است، مانند تعطیلات آمدن باران و برف و یا آلودگی هوا که ما این تعطیلات را بررسی کردیم و در جلسات هم بردیم و ثابت کردیم که ما افراطی عمل کرده‌ایم و گفتیم کشورهای دیگر هم تعطیلات را دارند اما این‌گونه نیست، آن‌ها بیشتر بچه‌ها را وادار می‌کنند که در این محیط چگونه بهداشت را رعایت کنند. کما این که ما در کرونا هم این تجربه را داشتیم، می‌توان گفت از نقاط برجسته‌ای که الحمدالله شاهد انسجام بودیم همین بود که در دوره کرونا در آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به صورت حضوری شد که مشاهده شد مشکلی هم ایجاد نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اخیر هم حوادثی رخ داد و تعدادی از دانش‌آموزان به بیمارستان رفتند و ما از رسانه‌ها خواهش کردیم اخبار را درست منتقل کنند و از مردم هم خواهش کردیم از رسانه‌هایی که دلسوزی دارند، اطلاعات را بگیرند و این یکی از نقاطی بود که حیف شد و ما مجبور شدیم تدابیری را داشته باشیم که این نقایص را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اولویت وزارت‌خانه متبوعش در سال جدید، گفت: اولویت ما تکمیل رتبه‌بندی معلمان است که شروع شد و باید تکمیل شود. همچنین بحث این‌که دانشگاه‌ فرهنگیان به یک دانشگاه ماموریت‌گرا تبدیل شود شروع شده و قرار است تحول در محتوا و احیای امور تربیتی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز