خبرگزاری کار ایران

در تهران؛

وزرای امور خارجه ایران و بلاروس دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۰۳

وزیر امور خارجه خواستار تسریع در اجرای توافقات ایران و بلاروس به منظور افزایش مبادلات تجاری، انجام طرح‌های مشترک صنعتی و همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت شد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان امروز در دیدار با آلیینیک، وزیر امور خارجه بلاروس طیف وسیعی از زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، کنسولی و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد. 

امیرعبداللهیان با اشاره به توافقات انجام شده بین دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، خواستار تسریع در اجرای آنها به منظور افزایش مبادلات تجاری، انجام طرح‌های مشترک صنعتی و همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت شد. 

وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تحریم‌های غیرقانونی خواستار استفاده از تجارب کشورمان در این زمینه شد. 

وی با اشاره به روند رو به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور بر علاقمندی بلاروس برای استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقلی کشورمان به منظور ترانزیت محصولات صادراتی خود به بازارهای جهانی تاکید کرد.

طرفین بر اهمیت تسهیل امور کنسولی تجار و رانندگان ترانزیت دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز