خبرگزاری کار ایران

خاجی در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل مطرح کرد:

تاکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل بحران یمن

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۷۷۷

دیدار نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد وزیر امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، هانس گروندبرگ‌ که جهت رایزنی درباره آخرین تحولات یمن در راس هیاتی در تهران به سر می‌برد، با علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد و طی آن آخرین وضعیت گفت‌وگوهای سیاسی، چشم‌انداز صلح و تبادل اسرا در این کشور را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

خاجی در این دیدار با تشریح تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع محاصره مردم، برقراری آتش‌بس و صلح عادلانه در یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این باور بود که بحران یمن راه حل نظامی نداشته و حل این بحران باید از طرق مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای سیاسی انجام گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل و فصل بحران یمن اظهار داشت: بهبود شرایط انسانی یمن باید در اولویت فعالیت‌های سازمان ملل و دیگر بازیگران در این کشور قرار گیرد.

گروندبرگ نیز با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان مبنی بر از سرگیری روابط دوجانبه، این رویداد را دارای تبعات مثبت برای تمامی کشورهای منطقه از جمله یمن ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز