خبرگزاری کار ایران

خاجی و باگدانف اعلام کردند؛

حمایت تهران و مسکو از مذاکرات دمشق و آنکارا در چارچوب نشست‌های چهارجانبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۴۳

مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در خاورمیانه و شمال آفریقا حمایت خود را از انجام مذاکرات سوریه و ترکیه در چارچوب نشست‌های چهارجانبه سوریه، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران و روسیه اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که در راس هیاتی جهت رایزنی و گفت‌وگو با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده است، با میخائیل باگدانف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در خاورمیانه و شمال آفریقا ملاقات و در مورد آخرین تحولات سوریه، یمن و لیبی مذاکره کرد.

در این دیدار طرفین بر لزوم ‌حل ‌و فصل مسائل و مشکلات سوریه از طریق راه حل سیاسی و گفت‌وگو تاکید کرده و حمایت خود را از انجام مذاکرات سوریه و ترکیه در چارچوب نشست‌های چهارجانبه سوریه، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران و روسیه اعلام کردند.

در بخشی از این دیدار، طرفین پیرامون آخرین تحولات کشور یمن به رایزنی پرداخته و بر لزوم حل مشکلات انسانی و برقراری آتش بس تاکید کردند.

آخرین تحولات کشور لیبی از جمله موضوعات‌ مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

طرفین بر لزوم حفظ تمامیت اراضی، تحقق وفاق ملی و بازگشت صلح و امنیت تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در این نشست حضور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز