خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های طحان نظیف به اعضای شبکه نظارت و کارشناسان انتخاباتی:

شورای نگهبان همواره باید به‌عنوان یک نهاد بی‌طرف شناخته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۳۵۶

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره شورای نگهبان تأکید کرد: شورای نگهبان در جایگاهی قرار دارد که استقلال و بی‌طرفی‌اش باید حفظ شود.

به گزارش ایلنا،  هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان پیش‌ازظهر امروز سه‌شنبه طی سخنانی در جمع اعضای شبکه نظارت و کارشناسان انتخاباتی با تبریک ایام سالروز میلاد پربرکت امام عصر(عج) گفت: ظهور یعنی برچیدن بساط ظلم و استقرار حکومت جهانی مستضعفین و انقلاب اسلامی ایران در راستای تحقق این وعده الهی شکل‌گرفته و ان‌شاءالله با حرکت به سمت جامعه مهدوی زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی اکنون از مرزهای جغرافیایی ایران گذشته و به اقصی نقاط دنیا رسیده و به یک حرکت جهانی تبدیل شده ‌است. شاید یکی از دلایل اصلی دشمنی مستکبرین با جمهوری اسلامی ایران این باشد که یک حرف نو را در دنیا مطرح کرده که این حرف خریدار دارد و قرار نیست در بر پاشنه مستکبران بچرخد و مقرر گردیده که مستضعفان، وارثان زمین باشند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تنها شکست یک قدرت سیاسی و استقرار یک نظام سیاسی نبود، بلکه تلاش برای حاکمیت ارزش‌های الهی بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران امید را در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد و نشان داد که قدرت‌های ظالم پایدار نیستند و عاقبتی جز نابودی در انتظار ظالمان نیست.

وی با تأکید بر اینکه بالندگی و اقتدار امروز مقاومت جهانی متشکل از جوانانی است که این ارزش‌های الهی را باور دارند، گفت: پیام انقلاب اسلامی برخاسته از فطرت الهی و پاک بشری است که این امر، تمام معادلات و مناسبات ظالمانه جهان سلطه را برهم می‌زند و این است که استکبار جهانی تمام تلاشش را می‌کند تا مانع تحقق آرمانهای این انقلاب و پیروزی مردم ایران شود که البته راه به جایی نخواهد برد.

طحان نظیف عزت و سربلندی ملت ایران را برخاسته از ایمان راسخ یک ملت و ایستادگی آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به فضل خدا، مقدمه برپایی حکومت مهدوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه گستردگی جوامع امروز موجب شده مردم نتوانند موضوعات را به صورت مستقیم ببینند از این رو به روایت‌ها اتکا می‌کنند، خطاب به اعضای شبکه نظارت و کارشناسان انتخاباتی شورای نگهبان تاکید کرد: روایت دقیق و درست خیلی تعیین کننده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه روایتها و گزارشها باید به صورت توصیف باشد، گفت: هرچه توصیف دقیق‌تر و جامع‌تر باشد حکمی که بر مبنای آن صادر می‌شود، دقیق تر خواهد بود.

وی افزود: طبیعتا هرکس در انتخابات رأی می‌دهد، نظر دارد ولی با توجه به جایگاهی که ما در آن قرار داریم، باید تلاش کنیم بی‌طرفی ما محرز باشد تا در معرض اتهام قرار نگیریم.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید براینکه شورای نگهبان همواره باید به‌عنوان یک نهاد بی‌طرف شناخته شود، گفت: باید مرّ قانون را مبنای عمل خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: گزارش‌ها باید مستند، مبتنی بر واقعیت، مبتنی بر دلایل و از منابع موثق و مورد اعتماد باشد. گزارش‌ها باید حاوی همه نکات اعم از نکات مثبت و منفی باشد تا به شناخت دقیق افراد کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز