خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگویی تلفنی انجام شد؛

تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسپانیا درباره موضوعات کنسولی، تحولات اوکراین و همکاری ایران و آژانس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۶۴

وزیر امور خارجه اسپانیا درباره برخی از موضوعات کنسولی میان تهران و مادرید با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی و تبادل نظر کرد.

 

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگو، با اشاره به رابطه تاریخی ایران و اسپانیا، روابط دو کشور را خوب ارزیابی و از آمادگی برای توسعه روابط در زمینه‌های گوناگون استقبال کرد.

وی از ارسال پیام پادشاه اسپانیا به رئیس‌جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تشکر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ایران و سوءاستفاده جریان‌های تروریستی از این شرایط گفت: متأسفانه برخی از دولت‌های اروپایی تحت تأثیر دروغ‌سازی گروهک تروریستی منافقین که سال‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، دچار خطای تحلیل شدند.

خوزه مانوئل آلوارز، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این گفتوگو، به روابط خوب دو کشور اشاره کرد و بر ادامه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد. 

طرفین در خصوص آخرین تحولات اوکراین، همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و لغو تحریم‌ها رایزنی کردند.

وزرای امور خارجه، درودهای گرم مقامات عالی دو‌ کشور را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین درباره برخی از موضوعات کنسولی میان دو کشور رایزنی و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز