خبرگزاری کار ایران

بررسی سیاست‌های کلی «توسعه دریامحور» در مجمع تشخیص مصلحت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۹۰

مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضائیه، دبیر و سایر اعضای مجمع تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه، محمدباقر ذوالقدر با اشاره به اینکه بررسی و تصویب سیاست های کلی توسعه دریامحور از امروز در صحن مجمع آغاز می شود، گفت: عنوان این سیاست ها در پیوست حکم دوره هشتم مجمع در سال ۱۳۹۶ و ایده آن در سال ۱۳۹۸ ابلاغ و در دیماه امسال متن آن از سوی مقام معظم رهبری برای اظهار نظر مشورتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع طی پنج جلسه متن ارجاعی را که در ۹ بند ارائه شده بود، مورد بررسی قرار داد و آن را در قالب ۶ بند سیاستی همراه با یک مقدمه تصویب کرد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع با اشاره به اهمیت تدوین و ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور به نقش و ظرفیت دریاها در امنیت غذایی، توسعه اقتصادی، گردشگری و... پرداخت و گفت: بر مبنای این سیاست ها، دریا به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی کشور در سالهای آینده قرار خواهد گرفت.

همچنین حسین دهقان، نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه مکران، علی اکبر صفایی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار فهیمی، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به تشریح وضعیت و ظرفیت های موجود در مناطق دریایی، بنادر و سواحل پرداختند.

در ادامه برخی از اعضای مجمع در کلیات موضوع به اظهار نظر پرداختند و مقدمه این سند سیاستی به شرح زیر به تصویب رسید: «دریاها و خصوصاً دریاهای آزاد و اقیانوس ها از مواهب الهی و ذخایر و منابع سرشاری برای زمینه سازی رشد علم و فناوری، افزایش کار و ثروت، تامین نیازهای حیاتی و تولید اقتدار و بستر مناسبی برای تمدن سازی هستند. ایران با موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرارداشتن بین دو دریا و برخورداری از هزاران کیلومتر سواحل و نیز جزایر و ظرفیت های فراوان بر زمین مانده، لازم است با حضور موثر در ساحل، فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آن به عنوان پیشران اصلی و محور توسعه کشور و احراز جایگاه شایسته منطقه ای و جهانی در بهره گیری از دریا، استفاده کند.»

بررسی جزئیات و بندهای سیاستهای کلی توسعه دریامحور در جلسات آینده مجمع، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز