خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دور اول مذاکرات با فؤاد حسین:

امیدوارم سند همکاری‌های امنیتی تهران-بغداد هرچه سریع‌تر نهایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۲۷۱

وزیر امورخارجه گفت: امیدواریم سند همکاری‌های امنیتی میان دو کشور ایران و عراق هرچه سریع‌تر نهایی شود.

به گزارش ایلنا، اولین دور مذاکرات حسین امیر عبداللهیان با فواد حسین، وزیر خارجه عراق، روز چهارشنبه سوم اسفند ماه در وزارت امور خارجه عراق برگزار شد.

در این مذاکرات، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن پاسداشت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، با اشاره به اقدامات حقوقی جامع جمهوری اسلامی ایران و عراق، خواستار تسریع در نهایی شدن این پرونده و محاکمه مجرمان این ترور ضد انسانی شد.

امیر عبداللهیان اشتراکات جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق را اشتراکاتی استراتژیک دانسته و اظهار امیدواری کرد: سند همکاری‌های امنیتی دو کشور هرچه سریع‌تر نهایی شده و ابراز امیدواری کرد کمیسیون عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور به زودی برگزار شود.

وزیر خارجه کشورمان فعالیت‌های برخی گروهک‌های جدایی طلب و تروریستی در شمال عراق را غیرقابل قبول دانسته و از تلاش‌های طرف عراقی برای حل این مساله قدردانی کرد.

وی ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تعاملات تجاری دو کشور را با گسترده و با اهمیت دانسته و ابراز امیدواری کرد: مسائل مربوط به مطالبات تجاری ایران به زودی و به صورت کامل مرتفع شود.

امیر عبداللهیان روند همکاری‌های مرزی و بویژه موضوعات حقوقی اروند رود و مساله لایروبی و سایر مسائل مربوطه بر اساس معاهده ۱۹۷۵ را روندی مثبت و سازنده توصیف کرد.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق نیز در این مذاکرات، ضمن تاکید بر عزم عراق بر نهایی سازی محاکمه عوامل ترور سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، بر این نکته تاکید کرد که دولت عراق بر اساس قانون اساسی، هیچ اجازه‌ای برای استفاده از سرزمین کشورش جهت تهدید همسایگان نمی‌دهد.

وزیر خارجه عراق، با اشاره به مذاکرات اخیرش با واشنگتن جهت استفاده از معافیت‌های بانکی و تجاری، بر عزم دولت عراق بر تسهیل مراودات تجاری و بانکی با ایران تاکید کرد.

در ادامه مذاکرات، برخی موضوعات کنسولی و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق، طرح و توافقات لازم برای تسهیل امور مربوطه حاصل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز