خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌ها:

کمترین تخلفات را در بندهای کارگری زندان‌ها داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۵۶

رییس سازمان زندان‌ها گفت: ما کمترین تخلفات را در بندهای کارگری زندان‌ها داریم که این حکایت از سودمندی اشتغال‌زایی برای زندانی دارد.

به گزارش ایلنا، گردهمایی هم‌افزایی توسعه اشتغال زندانیان کشور صبح امروز، سوم اسفندماه با حضور جمعی از مسئولین دستگاه قضا و همچنین مدیران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها با محوریت بررسی دستاوردها و نتایج طرح توسعه حداکثری حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها گفت: توسعه کم کیفی و اشتغال جزء برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌هاست چرا که ما حرفه آموزی و اشتغال زایی را بهترین بستر برای اجرای مهمترین مأموریت سازمان یعنی اصلاح و تربیت و بازسازگاری زندانیان می‌دانیم.

وی  ادامه داد: ما کمترین تخلفات را در بندهای کارگری زندان‌ها داریم که این حکایت از سودمندی اشتغال‌زایی برای زندانی دارد. بنابراین توسعه اشتغالزایی موجب کاهش تخلفات و آسیبهای درون زندان و البته عمومیت جامعه می‌شود.

محمدی با اشاره به توسعه آمار کمی اشتغال در زندان‌ها نیز توضیح داد: از ابتدای سال هدفگذاری کردیم که تا پایان شهریور ۳۰ درصد و تا پایان سال به ۵۰ درصد اشتغال برسیم. براساس گزارشات تا پایان شهریور به ۲۸ درصد و تا پایان بهمن به بالای ۴۸ درصد اشتغال در زندانها رسیده‌ایم. امیدوارم با عزم جدی و اراده راسخ تا پایان سال به هدفگذاری خود برسیم.

این مقام قضایی تأکید داشت: اقدامات بسیار قابل توجهی در این رابطه صورت گرفته ازجمله پرداخت حقوق و دستمزد زندانیان که رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل دارد و موجبات رغبت زندانیان به امر اشتغال را درپی داشته است.

وی با اعلام اینکه باید به سقف تسهیلات اعطایی مصوب مجلس هم برسیم افزود: ما همچنان اشتغال را جز اولویت‌های سازمان می دانیم و با توجه به تأکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب به این امر تأکید جدی خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز