خبرگزاری کار ایران

زارع در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق:

۲۵ هزار نفر نیروی خدماتی در مدارس دولتی جذب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۱۹

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع در تشریح مصوبات عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون تلفیق وزارت اقتصاد را مکلف کرد از خرداد ماه ۱۴۰۲ کلیه پرداخت‌های صورت گرفته از محل بودجه عمومی و هدفمندی یارانه‌ها را به تفکیک ردیف‌های مصوب در جداول ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ و پیوست ۱ قانون بودجه را به صورت برخط و در موارد استثناء حداکثر ظرف هفت روز کاری در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده تا در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه مکلف است به گونه‌ای عمل کند که در سال ۱۴۰۲ تفاوت درصد تخصیص هر یک از ردیف‌های اصلی جدول شماره ۷ بودجه (به جز حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته) حداکثر ۲۰ درصد و ردیف‌های متفرقه (جدول ۹) حداکثر ۳۰ درصد باشد. ابلاغ تخصیص اعتبار موکول و منوط به صدور مصوبه کمیته تخصیص موضوع ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ درباره مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: همچین کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داد با توجه به کسری شدید نیروی خدماتی خدمتگزار و سرایدار در سطوح مدارس و لزوم نگهداری اموال مدارس، ۲۵ هزار نفر نیروی خدماتی را برای مدارس دولت جذب کند.

زارع ادامه داد: همچنین کمیسیون مصوب کرد، به منظور جبران برخی از خسارات وارده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است ۲۵ درصد از وصولی بهره مالکانه سهم معادن استان‌ها را از طریق اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای همان استان برای نگهداری و بهسازی محورها با اولویت جاده‌های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور را مکلف کرد در صورت عدم پرداخت دستگاه‌ها نسبت به صورتحساب مصرفی آب و برق خود با اعلام وزارت نیرو، شش ماه پس از مهلت مندرج در قبوض نسبت به برداشت هزینه آب و برق مصرفی اعلام شده از اعتبارات و یا حساب تمرکز وجوه واحد بدهکار برداشت و به حساب شرکت‌های ذیربط وزارت نیرو پرداخت کند.

زارع تاکید کرد:همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد؛ در راستای انضباط بخشی به منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی و مدیریت مصارف آنها کلیه صندوق‌های بازنشستگی مکلفند محاسبات بیمه‌ای و پایداری مالی را در افق پنج ساله بودجه مصوب و عملکرد مالی را به تفکیک سرفصل‌های مندرج در بودجه مصوب تا مرداد ۱۴۰۲ منتشر کنند.

زارع بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق هر گونه پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر صرفا بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمند ایران) و به نفع ذی‌نفع نهایی (موضوع سامانه یکپارچه) مدیریت مالی در بخش عمومی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مصوب کرد که حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای نظارت عموم مردم بطور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.

زارع اضافه کرد: کمیسیون تلفیق در حال بررسی تبصره ۱۲ درباره حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز