خبرگزاری کار ایران

زارع نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق را تشریح کرد؛

تکلیف وزارت نفت برای توزیع نفت و گاز مایع در مناطق فاقد شبکه گاز سراسری

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۷۰۰

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق درباره بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه، گفت: تبصره ۱۲ لایحه بودجه به مبحث حقوق و دستمزد و مالیات حقوق می پردازد لذا به دلیل اینکه پیشنهادات در این بخش زیاد بود، این مسئله پس از کار کارشناسی بیشتر که امشب انجام می شود، فردا صبح در کمیسیون بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی تبصره ۱۳ لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: کمیسیون در این بخش تصویب کرد تا مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر و ۱۸۷ میلیارد تومان از منابع تنخواه گردان در قانون اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

زارع تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد، در راستای کاهش التهاب بازار محصولات کشاورزی و پرداخت خسارت به بیمه گذاران محصولات کشاورزی مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان و متنوع سازی ابزارهای حمایت از بخش کشاورزی و همچنین افزایش صادرات محصولات این بخش تا مبلغ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی، در اختیار این صندوق به صورت ریالی و اسناد خزانه قرار گیرد.

زارع ادامه داد: همچنین بانک مرکزی مکلف شد تا یک درصد از منابع هدفمندی یارانه ها را به عنوان تنخواه برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد. همچنین منابع حاصل از حذف یارانه خانواده های غیر مشمول حمایتی دولت - عوارض و مالیات بر ارزش افزوده - با تخصیص سازمان صرفا برای تامین یارانه نان لحاظ می شود.

وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق، وزارت نفت را مکلف کرد تا نسبت به توزیع گاز مایع و نفت سفید به مصرف کنندگانی که به شبکه گاز سراسری و گاز طبیعی دسترسی ندارند و مجبور به استفاده از این محصولات هستند، از طریق سامانه درخواست فرآورده های نفتی و یا کارت الکترونیک اقدام کند.

زارع با اشاره به پیشنهادات مختلف در زمینه حقوق و دستمزد در سال آینده از سوی برخی نمایندگان، تاکید کرد: کمیسیون هنوز پیشنهاد مشخصی درباره میزان حقوق و دستمزد در سال آینده مطرح نکرده است اما برخی از دوستان و همکاران افزایش حقوق ۳۰ درصدی را برای همه پیشنهاد داده اند، البته برخی دیگر افزایش حقوق پلکانی را پیشنهاد می کنند. با این حال ان شاءالله نتایج این موضوع تا پایان نوبت جلسه فردا صبح کمیسیون اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز