خبرگزاری کار ایران

شی خطاب به رئیسی:

مهم نیست که شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای چگونه تغییر کند؛ چین دوستی و همکاری با ایران را حفظ خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۶۰۹

رئیس‌جمهور چین در دیدار با رئیسی تاکید کرد: چین بدون هیچ گونه تغییری دوستی و همکاری خود را با ایران حفظ خواهد کرد و مشارکت راهبردی همه جانبه چین و ایران را پیش خواهد برد.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوبال‌تایمز، شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین خطاب به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران که به پکن سفر کرده است، عنوان کرد: مهم نیست که شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای چگونه تغییر کند، چین بدون هیچ گونه تغییری دوستی و همکاری خود را با ایران حفظ خواهد کرد و مشارکت راهبردی همه جانبه چین و ایران را پیش خواهد برد.

رویترز هم به نقل از رئیس‌جمهور چین نوشت که شی امروز به همتای ایرانی خود گفته که چین از ایران در حفاظت از حقوق مشروعش و ترویج حل‌وفصل زودهنگام و مناسب موضوع هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

شی به رئیس‌جمهور ایران گفت: چین به مشارکت سازنده در مذاکرات از سرگیری توافق هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

رئیسی که امروز سه‌شنبه وارد پکن شده قرار است تا روز پنجشنبه دیدارهایی را در این کشور داشته باشد.

این اولین سفر او به چین از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۱ است.

طبق اعلام پکن رئیس‌جمهور ایران در این سفر با لی کچیانگ نخست وزیر و لی ژانشو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین نیز دیدار خواهد کرد.

رئیسی در مقاله‌ای که در شماره روز دوشنبه پیپلز دیلی منتشر شد، گفت: ایران مانند همیشه سیاست‌های تقویت روابط دوجانبه ایران و چین را دنبال خواهد کرد و این امر متاثر از تغییر در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز