خبرگزاری کار ایران

کدخدایی:

نظرات مردم را در شکل‌گیری قوانین و مقررات کمتر می‌بینیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۴۵

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بدنه‌های کارشناسی با مراجع قانونگذاری ما ارتباط وثیقی پیدا نکرده‌اند و مهم‌تر از آن اینکه نظرات مردم را در شکل‌گیری قوانین و مقررات کمتر می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشگاه شورای نگهبان در این نشست گفت: از همه عزیزانی که این رویداد علمی را در دانشگاه شریف برگزار کردند، متشکر هستم.

وی افزود: صحبت درباره موضوع رویداد زیاد است نمی‌خواهم به بحث محتوایی بپردازم. در بسیاری از مواقع در قانون‌گذاری و شناسایی موضوع قانون‌گذاری در مراحل ابتدایی هستیم. متاسفانه همچنان این بدنه‌های کارشناسی با مراجع قانونگذاری ما ارتباط وثیقی پیدا نکرده‌اند و مهم‌تر از آن اینکه نظرات مردم را در شکل‌گیری قوانین و مقررات کمتر می‌بینیم.

کدخدایی گفت: در بسیاری از کشورها اولا آسیب‌شناسی صورت می‌گیرد بعد نظر مردم گرفته می‌شود بعد به مرحله قانون‌گذاری وارد می‌شود اما این مورد در ایران همچنان با اشکالاتی مواجه شده است.

وی افزود: مقداری باید در موضوع قانون‌گذاری فعال‌تر برخورد کنیم. ایده‌ای که در پژوهشگاه شورای نگهبان داشتیم این است که حالا در موضوع اعتراضات که بحث مهمی است باید خیلی بیشتر این بحث مورد کنکاش قرار بگیرد. این ایده‌پردازی باید توسط نخبگان و دانشجویان انجام بگیرد تا نمایندگان مجلس نظرات بهتری را اخذ کنند و قانون خوبی را تصویب کنند. اصول ۲۴، ۲۵، ۲۶ و... مشخصا در خصوص اعتراضات است و اشکالاتی اشاره شد که ان‌شاء‌الله برطرف شود.

کدخدایی گفت: نکته‌ دیگری که وجود دارد این است که تیم‌های شرکت‌کننده باید توجه داشته باشند، ایده‌هایی که مطرح می‌شود باید قابلیت اجرایی داشته باشد و روی زمین باشد تا با شرایطی که در کشور وجود دارد قابلیت اجرایی داشته باشد. طبیعتا این‌ها می‌تواند برای آینده کشور و عبور از بسیاری از مشکلات امروزمان که در قانون‌گذاری و در سطح بالاتر در بحث حکمرانی با آن مواجه هستیم موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز