خبرگزاری کار ایران

زارع در تشریح نشست عصر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع برای سازمان نوسازی مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۹۲۰

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق در نشست امروز خود مصوب کرد تا در راستای اجرای سیاستگذاری پولی و عملیات بازار باز، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صرفاً مجاز به خرید اوراق بهادار منتشر شده از سوی خزانه در بازار ثانویه است و خرید اوراق بهادار منتشره از سوی دولت یا شرکتهای دولتی در  بازار اولیه ممنوع خواهد بود.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد از طریق اسناد اوراق تسویه بدهی نیروهای مسلح را بابت آب، برق، گاز و مخابرات به صورت جمعی و خرجی تا مبلغ ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسویه کند.

وی بیان کرد: همچنین کمیسیون تصویب کرد ۱۵ هزار میلیارد تومان از اوراق منتشره در تبصره ۵، به سازمان نوسازی مدارس و تجهیز آنها و آموزش و پرورش، آن هم با اولویت خیرین در مناطق محروم اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی ادامه داد: کمیسیون تصویب کرد مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از اوراق منتشره مربوط به بافت‌های فرسوده، ساماندهی حاشیه نشینی، سکونتگاه‌های غیررسمی و طرح‌های بازسازی پیرامون حرم های مطهر امام رضا علیه السلام، شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، حضرت معصومه (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) به نسبت۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری‌ها اختصاص یابد.

زارع بیان کرد: کمیسیون مصوب کرد وجوه دریافتی افزایش نرخ آب بها جهت آبرسانی آب شرب برای شهرهای دارای تنش آبی روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و اصلاح شبکه آن و تکمیل فاضلاب روستایی اختصاص یابد.

زارع بیان کرد: کمیسیون تصویب کرد تا مبلغ شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض قانون حمایت از صنعت برق به میزان ده درصد مبلغ مصرفی و ۳۵ درصد جهت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و ۶۵ درصد مابقی برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدیدپذیر اختصاص یابد.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بانک مرکزی، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری، صندوق های قرض الحسنه، شهرداری‌ها، پلیس راهور، فراجا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شدند تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با راه اندازی سامانه برخط (وب سرویس) اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی را برای سال ۱۴۰۲ و سنوات قبل را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون تلفیق سازمان امور مالیاتی را مکلف کرد پرونده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آنها نیز به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز