خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

برنامه ویژه‌ای برای حمایت از هنرمندان تجسمی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۵۵۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در فرهنگستان هنر از آثار شرکت‌کننده در پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان این بازدید که باحضور محمود سالاری معاون امور هنری، محمد حسین نیرومند مشاور امور هنری و سینمایی وزیر فرهنگ، بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی، سید عباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان و هنردوستان همراه بود،  وزیر فرهنگ ضمن ارزیابی مثبت از سطح کیفی و کمی آثار ارائه‌شده در نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: ارزیابی‌ها نشان‌دهنده سطح کیفی بالای آثار به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره است و همان‌گونه که شاهد هستیم، آثار ارزنده هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی امسال در هشت رشته گوناگون در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه آثار فاخر و شایسته‌ای به پانزدهمین دوره نمایشگاه هنرهای تجسمی ارسال شده است، تصریح کرد: این دوره از نمایشگاه را می‌توان یکی از پررونق‌ترین ادوار جشنواره هنرهای تجسمی فجر برشمرد.

وی در ادامه افزود: در جشنواره پانزدهم نسبت به گذشته شاهد حضور چشمگیر نسل نوی هنرمندان هستیم که این مسئله در کنار تقویت بُعد رقابتی جشنواره از ویژگی‌های برجسته این رویداد هنری به شمار می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از اهتمام وزارت فرهنگ در دوره جدید مبنی بر حمایت ویژه از اهالی هنرهای تجسمی سخن گفت و در این زمینه بیان کرد: در دوره جدید برنامه‌ریزی مدونی برای حمایت از هنرمندان این عرصه درنظر گرفته شده است. بر این اساس، با تصویب «خرید آثار هنری» در کمیسیون فرهنگی دولت به دنبال رونق هرچه بیشتر این حوزه هستیم.

سید مصطفی زراوندیان دبیر بخش «تجسم هنر» جشنواره پانزدهم، جعفر واحدی نایب‌رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، بهنام زنگی سرپرست موسسه فرهنگی هنری صبا و هنرمندانی چون محمد علی رجبی دوانی، مینا صدری، محمد کاظم حسن‌وند، حسین عصمتی، مهدی فرخی، سید عبدالله حاجی سید حسن و... از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

گفتنی است که نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، طراحی گرافیک، حجم، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور تا ۲۸ بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز