خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در کره جنوبی:

تبعیت کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا روابط تهران و سئول را تحت تاثیر منفی قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۸۰

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور جمعی از مقامات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی کره جنوبی، نمایندگان شرکت‌های اقتصادی و مراکز فرهنگی، پژوهشی، علمی و برخی رسانه‌ های کره ای و تعدادی از هموطنان مقیم، در محل هتل لوته سئول برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سعید بادامچی شبستری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول، پیرامون انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن، اصول اساسی سیاست خارجی ایران و مناسبات دو جانبه تاریخی ایران و کره جنوبی، سخنانی را ایراد کرد و گفت: بیش از چهار دهه است که ایرانیان از طریق سازوکارهای دموکراتیک، در تعیین سرنوشت سیاسی - اجتماعی خود نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: مردم و دولت ایران در بیش از چهار دهه گذشته با وجود توطئه‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان با توسل به جنگ تحمیلی و تحریم و تروریسم اقتصادی فشار حداکثری و در آخرین نمونه جنگ ترکیبی، دستاوردهای فراوان علمی، اقتصادی و فناوری را به دست آورده که در عرصه خودکفایی محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی، فناوری نانو، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و... تبلور یافته و آمار و ارقام موسسات معتبر بین‌المللی حکایت از پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران به خصوص در عرصه علمی و فناوری دارد.

سفیر ایران در کره جنوبی با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم که پس از گذراندن یک دوره بسیار سخت سه ساله به دلیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای همه‌گیری کرونا برگزار شد، تصریح کرد: در تاریخ شصت ساله مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی، این روابط همواره فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون که در آستانه چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شصت و یکمین سال روابط دو کشور قرار داریم، متأسفانه در حال عبور از یک دوره چهار ساله رکود در روابط دو کشور در بخش های اقتصادی و سیاسی هستیم که به دلیل تبعیت طرف کره‌ای از تحریم‌های ناعادلانه و سیاست‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران، متأسفانه روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ایران و کره جنوبی را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

بادامچی شبستری با تأکید بر تلاش بیشتر حافظان و امانتداران دستاوردهای نسل‌های گذشته در راستای توسعه و تقویت ارتباطات و مناسبات همه‌جانبه، نسبت به گسترش روابط و همکاری هر چه بیشتر هر دو کشور در تمامی زمینه‌ها و انتقال شایسته و صحیح این امانت بزرگ به نسل های آینده، ابراز امیدواری کرد.

در ادامه، چان جونگ بِه، وزیر سابق دادگستری کره جنوبی و رئیس شورای کره و ایران، با اشاره به تاریخچه روابط دو ملت کره جنوبی و ایران، بر ضرورت گسترس مناسبات در کلیه زمینه‌ها تأکید و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد توسعه روابط همه جانیه دو کشور باشیم.

در حاشیه، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، کلیپ‌ها و تصاویری از تاریخ و تمدن ایران زمین و همچنین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که با استقبال مهمانان مواجه شد. 

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور جمعی از مقامات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی کره جنوبی، نمایندگان شرکت‌های اقتصادی و مراکز فرهنگی، پژوهشی، علمی و برخی رسانه‌‌های کره‌ای و تعدادی از هموطنان مقیم در محل هتل لوته سئول برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز