خبرگزاری کار ایران

حسینی در جمع خبرنگاران:

تفکیک وزارت راه و شهرسازی فعلا مطرح نیست/ جزئیات لایحه دوفوریتی دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۸۱

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه دوفورتی تشکیل سازمان بازرگانی زیر نظر رئیس‌جمهور آن را پیشنهاد دادیم امیدواریم نمایندگان بعد از تعطیلات آن را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسینی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران  درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای عنوان کرد: به موقع این لایحه در دولت مطرح و به مجلس ارسال شد و مراحل مربوط به خود را طی کرد. ان‌شا‌الله سفر آقای رئیس‌جمهور هم انجام شود و توافقات خوبی که منتظرش هستیم در حوزه های گوناگون رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ایران و چین می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند، گفت: همکاری‌ها می‌تواند در حوزه صادرات انرژی و محصولات کشاورزی باشد، همچنین می‌توان از توانمندی‌های کشور چین و بازار گسترده آن استفاده کرد.

حسینی عنوان کرد: این لایحه تقریبا ۵۰ بخش داشته که همه آنها تایید شده و عملیاتی خواهد شد. مقدمات لازم برای اجرای این ۵۰ بخش فراهم شده و وزارتخانه‌های مختلف توافقاتی انجام داده‌اند که در سفر آتی رییس‌جمهور پیشرفت آنها پیگیری خواهد شد.

وی درباره لایحه دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی گفت: قبلا طرحی در مجلس بود به نام تشکیل وزارت بازرگانی که درخواست شده بود آن را در دولت مطرح کنیم، دولت هم توافق کرد چون بار حقوقی آن بر عهده دولت است. ولی متاسفانه از کمیسیون اجتماعی به صحن نرسید. باز هم چون این طرح ضرورت داشت در قالب سازمان زیر نظر رئیس‌جمهور آن را پیشنهاد دادیم که بخش‌هایی مثل سازمان حمایت یا شرکت بازرگانی در سازمانی مستقل بیایند به همراه بخش‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی البته بدون گسترش تشکیلات و امکاناتی که در حال حاضر وجود دارد، این سازمان تشکیل شود تا  بتواند موجب کنترل بیشتری بر بازار باشد که خواسته و مطالبه جدی مردم است. این لایحه را به صورت دو فوریتی دادیم امیدواریم نمایندگان بعد از تعطیلات آن را در دستور کار قرار دهند البته فرقی هم نمی‌کند چه به عنوان سازمان یا وزارتخانه هر کدام را تصویب کنند آن را عملیاتی می‌کنیم.

حسینی در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: این مساله فعلا در دولت مطرح نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در مورد سوالات و مسائل دیگر هم با مجلس تعامل خوبی داریم همین هفته دو سوال مطرح شده بود با سوال‌کنندگان صحبت شد و سوالات اصلا مطرح نشد در بهمن و اسفند ماه تمرکز در بودجه است احکام دائمی هم در کنار بودجه در دولت تصویب شده جداگانه به مجلس ابلاغ شده که آنها هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت برنامه هفتم گفت: برنامه هفتم بعد از بودجه ان‌شا‌ءالله.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز