خبرگزاری کار ایران

لطیفی:

باید به مرور زمان از الگوی ردیف جدید ترمیم حقوق استفاده کنیم/ تصمیم دولت افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۴۲

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: پیشنهاد ما دو میلیون تومان معادل شش هزار امتیاز بود که برای همه کارکنان دولت این مقدار اضافه شود که یعنی از سه هزار امتیاز به نه هزار امتیاز تغییر کند اما پیشنهاد سر جمع بودجه‌ای افزایش حدود ۲۰ درصدی برای کل کارکنان دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور  بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد ما در حقوق سالیانه این بود که ما حق اولاد را ۱۰۰ درصد و حق عائله‌مندی را ۵۰ درصد نسبت به سال آینده افزایش دهیم. در آذرماه اولین افزایش اتفاق افتاد و حق قائله‌مندی ۶۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۲۰۰ هزار تومان شد. پیشنهادی که الان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ داشتیم این بود که حق عائله‌مندی ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۴۰۰ هزار تومان باشد.

لطیفی در پاسخ به این سوال یک پیشنهادی دادید که به جای افزایش درصدی یک رقم ثابتی به حقوق‌ها اضافه شود که به عدالت نزدیک‌تر است توضیحات شما درباره این موضوع چیست، گفت: ما در آذرماه پیشنهادی داشتیم که مجلس همکاری لازم را انجام داد که یک ردیف جدیدی در احکام کارگزینی تحت عنوان ترمیم حقوق افزایش پیدا کرده است. قبلا این افزایش حقوق سه هزار امتیاز تقریبا معادل یک میلیون تومان بود پیشنهاد ما برای امسال هم همین بود. زیرا به دنبال تقویت ترمیم حقوق بودیم و به جای آنکه ضریب حقوقی را تغییر دهیم بیایم رقم را در حکم افزایش دهیم که امروز محل بحث است.

وی تصریح کرد: دوستان در سازمان برنامه و بودجه نظرشان این است که یک درصدی را اعمال کنیم یعنی بیست درصد روی اقلام حکم اعمال کنیم. برداشت ما این است که اگر بخواهیم به شکل عادلانه نظام جبران خدمات را علمیاتی کنیم به مرور زمان باید از الگوی ردیف جدید ترمیم حقوق استفاده کنیم تا بتوانیم کم کم این فضا را مدیریت کنیم تا فاصله حداقل و حداکثر در بخش دولتی را نسبت به چیزی که امروز است کم کنیم.

لطیفی درباره اینکه آیا رقم مشخص شده است گفت: پیشنهاد ما دو میلیون تومان معادل شش هزار امتیاز بود که برای همه کارکنان دولت این مقدار اضافه شود که یعنی از سه هزار امتیاز به نه هزار امتیاز تغییر کند اما پیشنهاد سر جمع بودجه‌ای حدود ۲۰ درصد برای کل کارکنان دولت است. اما تصمیم مجموعه دولت و برنامه و بودجه روی همین بیست درصد است که مطرح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز