خبرگزاری کار ایران

خزعلی در جمع خبرنگاران:

دغدغه‌ها و مشکلات زنان به‌خوبی در بودجه سال آینده دیده شده است/ حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای مجامع حقوق بشری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۴۸۹

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای سازمان ملل و مجامع حقوق بشری است که بسیاری از حقوق انسان ها و زنان دارد از طریق رویه های غلط و بدعت هایی که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی رقم زدند، زیر پا گذاشته می شود.

به گزرش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پاان جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه اخیر لغو عضویت ایران در کمسیون مقام زن، گفت: این مطلب با ۴۳ رأی از ۵۴ رأی اعضاء انجام گرفت و متاسفانه الان با جوسازی‌ها و با حرکت‌های رسانه‌ای و ایجاد یک نوع رویه غلط که معمول نبوده در سازمان ملل این اقدام را آمریکا و همراهانش انجام دادند. مشابه این موارد و مشابه اعتراضاتی که در کشورهای دیگر وجود دارد خیلی بیشتر از این وجود داشته و هیچ‌گاه چنین پیشنهادی داده نشده بود.

وی ادامه داد: به هر حال این زنگ خطری برای سازمان ملل و مجامع حقوق بشری است که بسیاری از حقوق انسان‌ها و زنان دارد از طریق رویه‌های غلط و بدعت‌هایی که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی رقم زدند، زیر پا گذاشته می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در رابطه با رایزنی‌های دیپلماتیک در این زمینه اظهار داشت: رایزنی‌هایی را وزارت امور خارجه انجام داده است و نشست‌هایی که ما با سفرا داشتیم در کنار نامه‌هایی که به اعضای اکوسوک داده شده و صحبت‌هایی هم با رئیس اکوسوک و بعضی از مسئولین مربوطه در مجامع بین‌الملللی صورت گرفت برای نشان دادن حرکت بدعت‌آمیزی که صورت گرفته است. در واقع همه تلاش‌ها از مسیر دولت انجام شد.

وی افزود: همچنین شرکت‌ها و نهادهای مردم نهاد و بخش‌هایی که به صورت غیردولتی در ارتباط با حقوق زنان فعالیت داشتند هم اعتراضات خود را رساندند اما متاسفانه آنگونه که باید ترتیب اثر داده نشده است. از سوی دیگر درخواست ویزا برای شرکت در نشست داشتیم که صادر نشد و به درخواست هیات اعزامی ایران پاسخ مثبت داده نشد.

خزعلی خاطرنشان کرد: اعتراضات‌مان را همچنان از طریق وزارت خارجه می‌رسانیم و حق قانونی خودمان را طلب خواهیم کرد که به نام حقوق زن، حق زنان را نقض نکنند و نه زنان جهان را از شنیدن صدای زنان ایران و نه زنان ایران را از اینکه مسائل خود را به گوش جهان برسانند محروم نکنند و پاسخ شبهات و دروغ‌هایی که نسبت به زنان ایران بیان می‌شود را بدهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور همچنین درخصوص سهم توجه به دغدغه‌های زنان در لایحه بودجه سال آینده ابراز داشت: بله بحمدالله نگاه خیلی خوبی را در بودجه سال آینده به زن و خانواده داریم، به زنانی که شرایط ویژه دارند و همینطور زنان سرپرست خانوار یا زنان بدسرپرست و زنان آسیب دیده به خوبی دغدغه‌های این قشر در بودجه دیده شده و بودجه هم افزایشی بوده است.

وی تصریح کرد: همینطور اختیاراتی که به معاونت زن و خانواده داده شده برای آنکه بتواند هماهنگی و نظارت و برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت زنان و توانمندسازی ارتقا وضعیت زنان داشته باشد، همه این‌ها خبرهای خوبی هستند که امیداریم محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز