خبرگزاری کار ایران

سردار شریف در گفت‌وگو با ایلنا:

فرمان عفو رهبری در زمان عیان شدن اقتدار نظام برای همگان صادر شد/ صبر و حوصله سپاه برای درک شرایط خیلی تعیین‌کننده بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۴۸۳

سخنگوی سپاه پاسداران، گفت: در این ماجرا رهبر معظم انقلاب به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه با حذف سوابق کسانی که صرفا در این اغتشاشات شرکت داشتند و آسیبی به اموال عمومی یا خصوصی نزدند، شاکی ندارند و همینطور وابستگی به سرویس های بیگانه ندارند؛ هم موافقت کردند که فرصت امیدآفرینی و طراوت و شادابی برای تلاش در کشور را هم داشته باشند. من فکر می‌کنم این اتفاق یک فصل جدیدی است و آن را به فال نیک می‌گیریم.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با فرمان عفو رهبری و اینکه گفته می‌شود جمع زیادی از بازداشت‌شدگان حواث اخیر مشمول آن خواهند شد و منجر به آزادی و حذف سوءپیشینه افراد می‌شود، گفت: در بحث اغتشاشات ماه‌های اخیر یک واقعیت وجود دارد و آن اینکه دشمن تلاش کرد در این جریان از فضای مجازی، هیجان سازی و سوءاستفاده از احساسات پاک جوانان ما مسائلی ایجاد کند. اما نگاه ما در داخل چنین نبود، همانطور که رهبر معظم انقلاب در همان بدو امر هم فرمودند که این ها فرزندان ما هستند.

وی ادامه داد: به طور مشخص راهبرد سپاه این بود که در جریان چگونگی کنترل این اغتشاشات به گونه‌ای رفتار کند که خواست دشمن تامین نشود. خواست دشمن چه بود؟ قرار بود که در ایران یک جریان وسیعی از کشت و کشتار راه بیندازند و بعد خودشان بر مبنای پله اول آن کشت و کشتار روی مسائل بعدی ورود پیدا کنند.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: من به شخصه از همان روزهای اول چندبار در مصاحبه‌های مختلف این مساله را اشاره کردم که «چه یک بسیجی در خیابان آسیب ببیند و چه یک معترض، هر دو در سبد عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن واقع می‌شود». بنابراین صبر و حوصله قوی سپاه برای درک این شرایط خیلی مهم و تعیین کننده بود.

شریف در ادامه عنوان کرد: من فکر می‌کنم فرمان عفو رهبر معظم انقلاب در زمانی صادر شد که هم اقتدار نظام در کنترل و مهار اغتشاشات بر همه عیان و روشن شد و هم دشمنان ما هم اعتراف کردند که کاری از پیش نبردند. در این شرایط نقش پدری رهبر معظم انقلاب در پاسخ به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به نظر من یک فرصت بسیار جدید و خوبی است برای کسانی که فریب خوردند و کسانی که پیروی کردند از بعضی از سلبربیتی‌هایی که در این فضا دمیدند.

وی افزود: به اعتقاد من فراتر از این ها فرصتی است که دشمنان ما یک بار دیگر به عظمت انقلاب اسلامی و جایگاه رهبر معظم انقلاب در قلوب ملت پی ببرند؛ به ویژه این موافقت با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه بیانگر نگاه رأفت آمیز رهبر معظم انقلاب به مردم عزیز به ویژه جوانان ما بود.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: از یاد نبریم در این ماجرا رهبر معظم انقلاب به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه با حذف سوابق کسانی که صرفا در این اغتشاشات شرکت داشتند و آسیبی به اموال عمومی یا خصوصی نزدند، شاکی ندارند و همینطور وابستگی به سرویس‌های بیگانه ندارند؛ هم موافقت کردند که فرصت امیدآفرینی و طراوت و شادابی برای تلاش در کشور را هم داشته باشند. من فکر می‌کنم این اتفاق یک فصل جدیدی است و آن را به فال نیک می‌گیریم.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: در جریان حوادث ماه‌های اخیر سپاه و بسیج همه نوع تلاشی را انجام داد که صف نفوذی‌های سرویس‌های بیگانه در لابه لای جریان اغتشاشات و اصطلاحاً اعتراضات تفکیک و شناسایی شود. در این موضوع هم دوستان ما در سپاه و بسیج آسیب قابل توجهی دیدند و تعدادی مجروح و تعدادی هم شهید شدند اما تلاش همه با تدبیر فرمانده کل سپاه که الهام گرفته از دستور رهبر معظم انقلاب بود مبنی بر کاهش آسیب به مردمی که در این جریانات به هر نحوی حضور داشتند بود، بحمدالله به بهترین وجه ممکن محقق شد.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز