خبرگزاری کار ایران

العرب:

روابط نزدیک قطر با ایران و آمریکا به از سرگیری مذاکرات احیای برجام منجر می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۴۴۳

سفر وزیر خارجه قطر به ایران و ارائه پیام کشورهای عضو برجام به تهران، چند روز پس از سفر اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس ایران به بغداد همزمان با حضور برت مک گورک، نماینده آمریکا در امور خاورمیانه در عراق انجام می‌شود که جنجال وسیعی را برانگیخت.

به گزارش ایلنا، العرب در گزارشی به سفر روز گذشته وزیر خارجه قطر به تهران اشاره کرد و نوشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در جریان استقبال از همتای قطری خود، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، اعلام کرد که کشورش از طریق دوحه پیام‌هایی از کشورهای حاضر در مذاکرات متوقف شده پرونده هسته‌ای دریافت کرده است.

این خبر تنها چند روز پس از سفر اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس ایران به بغداد، پایتخت عراق همزمان با حضور برت مک گورک، نماینده آمریکا در امور خاورمیانه در عراق منتشر می‌شود که جنجال وسیعی را برانگیخت.

وزیر خارجه ایران در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود گفت: از طریق شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر پیام هایی از جانب اعضای توافق هسته‌ای دریافت کردیم.

مقام ایرانی جزئیات بیشتری از محتوای این پیام‌ها عنوان نکرد اما از تلاش‌های دوحه برای احیای مذاکرات هسته‌ای که چندین ماه است متوقف شده، استقبال کرد و گفت: قطر تلاش می‌کند همه اعضای توافق هسته‌ای به تعهداتشان بازگردند.

قطر که روابط نزدیکی با ایران و آمریکا دارد تلاش می‌کند تا نقش پیشرویی در میانجی‌گری در پرونده هسته‌ای ایران داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز