خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بایراموف:

اجازه ندهیم حادثه بر مناسبات ایران و آذربایجان تأثیر منفی بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۳۱۴

وزیر امور خارجه بعد از ظهر روز جمعه، در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، درباره حادثه حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن تسلیت و اظهار تأسف در این رابطه که به کشته شدن یک دیپلمات و مجروح شدن دو نفر دیگر از کارکنان این سفارت منجر شد، با وزیر امور خارجه آذربایجان و خانواده این دیپلمات ابراز همدردی کرد.

وی، ضمن محکوم کردن این حادثه، با اشاره به سوءاستفاده دشمنان دو کشور از حادثه امروز تأکید کرد، نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.

وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

در این تماس، امیرعبداللهیان همچنین مراتب تأسف و همدردی رئیس جمهوری ایران را به الهام علیف، رئیس‌جمهور آذربایجان، دولت، مردم و به ویژه خانواده حادثه‌دیدگان ابلاغ کرد.

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پیشنهاد امیرعبداللهیان برای همکاری و هماهنگی نهادهای امنیتی و قضایی دو کشور برای روشن شدن ابعاد حادثه استقبال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز