خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بایراموف مطرح کرد:

تشکیل کارگروه‌ بررسی کم‌آبی و آلودگی رود ارس بین ایران و آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۶۴۷

تشکیل کارگروه‌هایی با موضوع فعالیت‌های رسانه‌ای در دو طرف و بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس میان دو کشور، از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهاد شده از سوی وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی به همتای آذربایجانی‌اش بود.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در گفت‌وگوی تلفنی با جیحون بایرامف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، درباره مهمترین موضوعات روابط دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، آغاز سال نوی میلادی را به دولت و ملت آذربایجان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد مناسبات فی‌مابین در سال جدید شاهد توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد.

وی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دو کشور اظهار داشت: همکاری‌ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت را باید افزایش دهیم و همچنین آماده افزایش مبادلات تجاری دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه، تصریح کرد: با اتخاذ رویکردهای مثبت می‌توان مشکلات منطقه را توسط کشورهای منطقه به خوبی حل و فصل کرد.

تشکیل کارگروه‌هایی با موضوع فعالیت‌های رسانه‌ای در دو طرف و بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس میان دو کشور، از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهاد شده از سوی وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

جیحون بایرامف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید و علاقه‌مندی دولت خود برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل سال جدید میلادی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور را اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز