خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار همتای عمانی:

گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان دو تهدید مشترک کشورهای منطقه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۷۶۲

وزیر امور خارجه دو موضوع گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان را به عنوان تهدید مشترک دو کشور و سایر کشورهای منطقه برشمرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه عصر امروز با سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات، امیرعبداللهیان روابط دو کشور در ابعاد مختلف را در بخش‌های اجرایی رو به جلو توصیف کرد و گفت: گزارش وزارتخانه‌های مربوطه از پیشرفت اجرای توافقات رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت توافقات خوبی بین مقامات دو کشور به عمل آمده است، اظهار داشت: فعالیت شرکت‌های تجاری در زمینه کشاورزی و مواد غذایی از زمینه‌های قابل توجه در مناسبات فیمابین است.

وزیر امور خارجه به رشد سطح مبادلات تجاری دو کشور اشاره و تصریح کرد: در تمامی زمینه‌های دستورکار مناسبات، این روند رو به رشد قابل لمس است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگوها، امیرعبداللهیان دو موضوع گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان را به عنوان تهدید مشترک دو کشور و سایر کشورهای منطقه برشمرد. 

البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار، وجود اراده سیاسی برای گسترش مناسبات از جمله در بخش همکاری‌های اقتصادی به ویژه حمل و نقل و ترانزیت را مبنای مهم تعمیق مناسبات دو کشور خواند و عزم راسخ و آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان‌یافته اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز