خبرگزاری کار ایران

بررسی نحوه حمایت از سهامداران خُرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۲ روی میز کمیسیون ویژه تولید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۲۱۵

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید نحوه حمایت از سهامداران خُرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، براساس دستور کار هفته جاری کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، روز (یکشنبه، ۲ بهمن ماه) اعضای این کمیسیون بند (ل) تبصره‌ ا، بندهای (الف، ج، د، و، ی) تبصره ۲، بند(الف) تبصره ۴، بند (ط) تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی و کشور، سازمان خصوصی‌سازی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کنند.

در بند (د) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است؛ به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود به منظور حمایت از سهامداران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه, تا یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ )ریال از سهام دولت در شرکت‌ها را در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.

همچنین بررسی بندهای (ط، ن، ت) تبصره ۶،  بندهای (الف و س) تبصره ۷، بند (ک) تبصره ۱۰، بندهای (هـ، ل) تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، قوه قضائیه، فراجا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دستورکار روز دوشنبه هفته جاری کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید است.

طبق بند الف تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛ سقف تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی در سال۱۴۰۲معادل ریالی سی میلیارد یورو تعیین می‌شود.

براساس این گزارش اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید سه شنبه هفته جاری بنـد (و) تبصره ۱۵ و بند(د) تبصره‌های ۱۸ و ۱۹ را با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نیرو، نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کنند.

در بند (و) تبصره ۱۵ آمده است؛ نقل و انتقال اموال و دارایی‌ها از شرک های توزیع نیروی برق به شرکت مادر تخصصی توانیر و بالعکس از سال ۱۳۹۶ به بعد, مشروط به ثبت اطلاعات اموال غیرمنقول شرکت های مذکور در سامانه سادا وزارت امور اقتصادی و دارایی, از پرداخت هرگونه مالیات و سود سهام ابرازی معاف می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز